El marketplace com a catalitzador de la participació del personal en responsabilitat social a l’Hospital Plató

El marketplace com a catalitzador de la participació del personal en responsabilitat social a l’Hospital Plató

Objectius
Es va decidir que cada membre de la Comissió de Responsabilitat Social i Gestió Ètica generés una idea en RS, que pogués convertir-se en un objectiu anual. La condició fonamental era que aquesta idea fos treballada entre un grup multidisciplinari que impliqués com a mínim cinc persones de l'organització

Metodologia
Des de l'any 2002 l'Hospital Plató organitza unes Jornades Estratègiques, en què participa un 40% de les persones de l'organització, on reben informació, consensuen estratègies i es visualitza i és reconeix les millors accions dutes a terme pels treballadors. Per això es va considerar el fet de crear un espai específic per exposar les idees generades, en un “mercat d'idees”. Es van formar vuit grups de treball, es va assignar un pressupost mínim per decorar els estands. Les vuit idees havien de ser votades per tots els assistents a les jornades estratègiques, i la comissió es comprometia a planificar per al mateix any les tres idees més votades.

Resultats

  • S'hi van implicar 80 persones, en la creació de 8 idees.
  • Els equips van ser multidisciplinaris.
    En els resultats de les enquestes de satisfacció, el 98% dels assistents van considerar com a molt bona opció el mercat d'idees.
  • Votació de 155 persones de les 166 que hi van assistir.
  • I, a causa de l'èxit del mercat, el Comitè Directiu va plantejar als assistents la possibilitat de no tenir en compte els resultats i implantar els vuit projectes entre el 2009 i el 2010. Aquest va estar aprovat per unanimitat per tots els assistents.

Conclusions
La implicació i el compromís de les persones per poder autogestionar-se els objectius ens fa pensar que el “mercat d'idees” és una bona eina en la creació d'objectius.
Per altra part, tot i tenir els plans de responsabilitat social implantats des de l'any 2002, a partir de la dita acció, la participació de les persones en els diferents projectes ha augmentat de forma clara i quantitativament, i això fa que hagi millorat l'ambient laboral.

Finalment, la innovació incremental o de millora continua igual que la radical i es basa fonamentalment en les persones, que és en qui resideix la capacitat de creativitat, esperit crític i coneixement. Per tant, pensem que si afavorim organitzacions amb estructures orgàniques més flexibles, més horitzontals, amb equips multidisciplinaris i amb capacitat de decisió, això farà més permeable la innovació com a estratègia empresarial.


Anna Jover, Coordinadora de Responsabilitat Social
Podeu consultar la presentació en powerpoint que es va fer a la jornada.

Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta

La Unió  València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona)  Tel. 93 209 36 99
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Data última actualització: 21/02/2025