De l'estudi de La Unió sobre Com les entitats de la XHUP s'aproximen al ciutadà a través de la comunicació es despren que la tendència als centres és educar en salut des de la coresponsabilitat a més d'informar sobre l'entitat i diversos aspectes assistencials. Helena Ris, directora general de la Corporació Sanitària Parc Taulí i vocal president del Consell de sector de la XHUP de la Unió, va destacar que el conjunt de les entitats de la XHUP treballen en aquesta línia i a més a més potencien la responsabilitat social corporativa com una de les eines per tal d'inserir-se a la comunitat.
En general, les finalitats comunes en comunicació als diversos hospitals de la XHUP són: promoure la imatge de l“Hospital amable o amic”; fomentar la coresponsabilitat del pacient en la salut; educar en salut: promoció, prevenció i difusió d'hàbits saludables; “una reclamació, una oportunitat per a millorar”; serveis d'intermediació cada vegada més pluridisciplinars per apropar-se a determinats pacients/ciutans (intèrprets, assistents socials, etc.); professionalitzar la relació amb les entitats prescriptores o influents en els ciutadans (associacions de malalts); situar els professionals com a referents informatius des de l'expertesa; voluntariat: professionalitzar la seva actuació en els centres.
Les principals tendències de futur pel que fa als útils de comunicació als centres són: oficines d'entitats; escoles de pacients i familiars; les enquestes a l'alça com font d'informació per a millorar l'atenció al pacient/ciutadà; inversió publicitària, sponsoring, patrocini i mecenatge a la baixa. S'imposa la col·laboració “espècies” (cessió d'espais, professionals o materials) i webs unidereccionals.
Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta
La Unió València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona) Tel. 93 209 36 99