Montserrat Cervera, directora de la Unitat Social&Sociosanitària d'Antares Consulting, va assenyalar que ens trobem en el món de la tecnologia de la informació, un entorn divers i canviant que ens porta a les persones a prendre un paper actiu en la recerca de solucions a les nostres necessitats i a tenir unes expectatives de resolució d'aquestes que donin solucions individualitzades i ràpides.
Avui dia les persones hem deixat de ser receptores passives de serveis per ser consumidores actives. Aquestes noves característiques influeixen també en el sistema de prestacions de serveis socials i soiosanitaris, que requereix d'un nou enfocament. D'aquesta manera, va explicar que els sistemes s'han d'adaptar a la diversitat de necessitats de les persones i oferir una atenció adequada a cada perfil de necessitat, que són molts i variats. Per tant, segons Cervera, les carteres de serveis actuals han d'evolucionar i convertir-se en veritables carteres de serveis, no de recursos des dels que es presten serveis tal com són ara, que permetin combinar opcions d'atenció diferent per a cada perfil. Aquest nou nplantejament permetrà poder conèixer amb detall el cost de l'atenció i per tant controlar-ne molt més la seva eficiència.
La directora de la Unitat Social&Sociosanitària d'Antares Consulting va institir en la introducció de canvis en la prestació de serveis amb la finalitat de tendir cap a un model organitzatiu el més pròxim possible, un finançament compartit entre els diferents sistemes, una provisió de serveis a partir d'una col·laboració publicoprivada o la utilització dels sistemes d'informació. En definitiva, deixar enrere un sistema de serveis socials anàlogic a l'era digital.
Montserrat Cervera, directora de la Unitat Social&Sociosanitària d'Antares Consulting.
Consulteu aquí la presentació de la jornada.
Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta
La Unió València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona) Tel. 93 209 36 99