Controlar i objectivar la informació

Controlar i objectivar la informació

carmen lara Carmen Lara, del Departament de comunicació de Bayer, va començar la seva intervenció diferenciant la comunicació de la publicitat. Va explicar que aquesta última és unidireccional i el seu objectiu és generar consum, mentre que la comunicació és un procés bidireccional que té la finalitat de canviar percepcions i generar opinió.

Tot seguit, es va centrar en la comunicació en el sector salut i va posar en relleu que es tracta d'un àmbit que té un gran impacte social. Amb relació a aquest aspecte, Lara va assenyalar que, actualment, els mitjans han adquirit un paper com a prescriptors de salut, per la seva gran capacitat d'influència entre la població en general. Per aquesta raó, va subratllar, és necessari un seguiment i objectivació de la informació.

Així mateix, es va servir de l'exemple de la campanya de sensibilització per a donar a conèixer la píndola anticonceptiva a la societat duta a terme per Bayer, per destacar l'important rol que juguen els mitjans de comunicació en els canvis d'actitud i la millora de la salut de la població.

Finalment, va fer referència al fet que Internet ha canviat el panorama comunicatiu i s'ha produït una multiplicació dels canals amb els diferents avantatges i inconvenients que això comporta. En aquest sentit, va apuntar com a aspectes positius d'Internet, la instantaneïtat i el fet de permetre la interacció amb un gran nombre d'interlocutors, i com a desavantatges, la saturació d'informació, l'anomenada “infoxicació”.

Podeu accedir a la presentació de Carmen Lara, del Departament de comunicació de Bayer.

Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta

La Unió  València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona)  Tel. 93 209 36 99
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Data última actualització: 21/02/2025