Carmen Lara, del Departament de comunicació de Bayer, va començar la seva intervenció diferenciant la comunicació de la publicitat. Va explicar que aquesta última és unidireccional i el seu objectiu és generar consum, mentre que la comunicació és un procés bidireccional que té la finalitat de canviar percepcions i generar opinió.
Tot seguit, es va centrar en la comunicació en el sector salut i va posar en relleu que es tracta d'un àmbit que té un gran impacte social. Amb relació a aquest aspecte, Lara va assenyalar que, actualment, els mitjans han adquirit un paper com a prescriptors de salut, per la seva gran capacitat d'influència entre la població en general. Per aquesta raó, va subratllar, és necessari un seguiment i objectivació de la informació.
Així mateix, es va servir de l'exemple de la campanya de sensibilització per a donar a conèixer la píndola anticonceptiva a la societat duta a terme per Bayer, per destacar l'important rol que juguen els mitjans de comunicació en els canvis d'actitud i la millora de la salut de la població.
Finalment, va fer referència al fet que Internet ha canviat el panorama comunicatiu i s'ha produït una multiplicació dels canals amb els diferents avantatges i inconvenients que això comporta. En aquest sentit, va apuntar com a aspectes positius d'Internet, la instantaneïtat i el fet de permetre la interacció amb un gran nombre d'interlocutors, i com a desavantatges, la saturació d'informació, l'anomenada “infoxicació”.
Podeu accedir a la presentació de Carmen Lara, del Departament de comunicació de Bayer.
Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta
La Unió València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona) Tel. 93 209 36 99