El cas de l’Hospital Universitari de Bellvitge

El cas de l’Hospital Universitari de Bellvitge

marta corderas La comunicació i la proximitat van ser el centre temàtic de la ponència de Marta Corderas, cap de la unitat de relacions institucionals i imatge corporativa de l'Hospital Universitari de Bellvitge.

Corderas va afirmar que, malgrat l'Hospital Universitari de Bellvitge és un centre molt gran –és el centre referent (alta tecnologia) per a més de 2 milions d'habitants de les àrees Metropolitana Sud, Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre-, s'ha treballat de manera exhaustiva per a fer-lo més pròxim.

Com a mapa de públics, Marta Corderas va identificar públics interns (professionals sanitaris i no sanitaris, voluntaris, directors, etc.) i externs (malalts i familiars, institucions, proveïdors, mitjans de comunicació, etc.). Per donar resposta a aquests públics, va explicar que l'Hospital s'organitza en diverses àrees, com la Unitat de Relacions Institucionals, Protocol i Imatge Corporativa de l'Hospital -constituïda per telefonistes, hostesses i una part de comunicació i audiovisuals-. Aquest equip multidisciplinar té l'objectiu d'oferir un servei de comunicació global. En aquest sentit, va explicar que es va dur a terme un projecte de reunificació dels equips d'hostesses i telefonistes per a millorar les relacions internes, externes i la imatge de l'Hospital.

També es va referir a les relacions institucionals que es duen a terme i que engloben des de congressos, cursos, taules rodones, fins a exposicions d'art, campanyes, actuacions de protocol, etc.

Pel que fa a la imatge corporativa de l'Hospital Universitari de Bellvitge, Corderas es va centrar en l'Àrea de Comunicació i Audiovisuals. Sobre aquesta última va explicar que és l'equip de suport als professionals en fotografia, vídeo, disseny escrit, etc., a més de la responsable de l'edició de tots els documents impresos, papereria i programes, entre altres coses. Amb relació a l'Àrea de Comunicació, la va dividir en una àrea interna (dedicada a intranet, TV de circuit tancat, etc.) i una externa (relació amb els mitjans de comunicació, gestió de la web, etc.).

Finalment, va afegir que una altra branca de RSC desenvolupada per l'Hospital és la Cooperació Sanitària Internacional, la finalitat de la qual és ser proactiu en la col·laboració dels professionals sanitaris i no sanitaris en l'acció social i humanitària.

Podeu accedir a la presentació de Marta Corderas, cap de la unitat de relacions institucionals i imatge corporativa de l'Hospital Universitari de Bellvitge.

Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta

La Unió  València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona)  Tel. 93 209 36 99
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Data última actualització: 21/02/2025