Un dels objectius principals de la nova etapa de gestió de l'Hospital Comarcal de Campdevànol va ser situar-lo al segle XXI i garantir la seva continuïtat, que en algun moment havia estat compromesa. Per aquest motiu, l'equip de govern i de direcció, amb el suport de la Fundació Unió Catalana d'Hospitals, va iniciar un projecte planificador que va donar lloc, l'any 2002, al Pla d'empresa, el qual va estar consensuat amb el Servei Català de la Salut.
Resultant d'aquesta planificació, es va realitzar un Pla director que va donar lloc a un projecte d'ampliació i reforma estructural de l'hospital. Els motius principals, que van impulsar aquest projecte, van ser la necessitat d'adequar a la normativa les antigues instal·lacions hospitalàries. És per això que, a partir de l'any 2004, es van iniciar les obres d'ampliació i reforma, que van afectar la globalitat de tots els serveis i departaments de la nostra institució. I entre altres al servei d'urgències, que va ser desplaçat a una nova zona de l'hospital, la qual estava ocupada anteriorment pel servei de farmàcia. La superfície del servei d'urgències es va triplicar, cosa que va suposar una millora considerable en la confortabilitat del pacients, familiars i dels professionals que hi treballen.
Aquesta nova àrea, que va entrar en funcionament el mes d'agost de 2007, consta d'un box d'atenció de pacients crítics, 4 boxs per a l'atenció de pacients no crítics, una sala de guixos, un despatx d'informació a familiars i un bany assistit per a pacients. Tots els boxs estan completament equipats i disposen de monitorització cardiològica i de constants vitals centralitzada. L'àrea d'urgències disposa d'una zona de treball i control per a infermeria amb magatzems i d'una zona de treball i descans de l'equip assistencial. També disposa d'una sala d'espera de familiars i admissions pròpies, i l'accés al servei és independent de l'accés general de l'hospital.
Juntament amb aquesta reforma estructural, l'u de desembre de 2007, es va iniciar la implantació de la història clínica informatitzada en el servei d'urgències, que va donar resposta a la planificació realitzada dels sistemes d'informació. En l'actualitat, més del 70% de l'activitat assistencial de l'organització es realitza en suport informàtic. També cal destacar, pel gran significat que té, el fet d'haver realitzat la digitalització de la imatge radiològica el mes d'abril de 2008, amb una implantació total a la globalitat de l'organització inferior als dos mesos
Aquests canvis tecnològics iniciats a urgències, fa un any i mig, i que s'ha anat escampant fent taca d'oli a tota l'organització, ens permet treballar amb uns nivells de seguretat important, agilitzant tot el procés assistencial. Tots aquests canvis, de ben segur, influït en els bons resultats de l'enquesta de satisfacció dels serveis d'urgències realitzada pel CatSalut l'any 2008, havent obtingut la segona millor nota dels hospitals de Catalunya, amb un 8,1 sobre 10, i superant la nota obtinguda l'any 2006, que va ser del 7,8.
Informació facilitada per l'Hospital Comarcal de Campdevànol
Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta
La Unió València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona) Tel. 93 209 36 99