Objectius, evolució i tendències

Objectius, evolució i tendències

Hortènsia Aguado Hortènsia Aguado, coordinadora de la Unitat de Qualitat de la Divisió d'Atenció al Ciutadà i l'Àrea de Serveis i Qualitat del CatSalut, va realitzar una acurada presentació del Baròmetre Sanitari de Catalunya, en la qual va explicar que aquesta eina serveix per conèixer l'opinió que els residents a Catalunya tenen de l'assistència sanitària, ampliar el coneixement dels principals actors del sistema i les accions realitzades per l'administració pública, així com per formular preguntes relacionades amb el context polític i social del moment.

Segons va explicar la representant del CatSalut, malgrat que a Catalunya hi ha altres instruments que permeten valorar l'àmbit sanitari –l'Enquesta de Salut (ESCA) i el Pla d'Enquestes de Satisfacció d'Assegurats (PLAENSA)–, el Baròmetre és necessari perquè té uns objectius diferents, principalment, conèixer l'opinió dels ciutadans.

Aguado va especificar que la intenció del Baròmetre és saber l'opinió i valoració dels ciutadans residents a Catalunya sobre els següents aspectes:

  • La sanitat catalana en general
  • El coneixement que tenen del CatSalut com a asseguradora pública
  • Les línies de servei prioritàries
  • Les campanyes informatives
  • Actuacions puntuals
  • Identificació de lideratges
  • Identificació de necessitats i prioritats percebudes per la ciutadania

L'experta en atenció al ciutadà, serveis i qualitat va voler deixar clar que és molt important la manera com es realitzen les preguntes, ja que això pot influir en la resposta, i va especificar que hi ha diferències molt importants en els resultats de l'enquesta en funció del territori en el qual s'ha preguntat.

Hortènsia Aguado va posar de manifest que les últimes dades del Baròmetre indiquen que la majoria de ciutadans opina que s'està mantenint la qualitat de l'assistència sanitària a Catalunya i que és bona. A més, va ressaltar que la nota mitjana de valoració (6'89) és superior al baròmetre que es realitza a nivell espanyol. En la sessió també es van destacar altres aspectes rellevants recollits al Baròmetre, com el fet que l'Atenció Primària va ser, per primera vegada, en l'última enquesta, el servei més ben valorat, o que en 8 de cada 10 casos l'últim centre mèdic que havien utilitzat els enquestats era de titularitat pública.

Hortènsia Aguado Per altra banda, a la jornada es va comentar que, segons les dades recollides, les persones que tenen contractat algun tipus d'assegurança privada d'assistència sanitària i que la paguen ells mateixos han augmentat notablement en els últims anys. Finalment, es va fer referència al fet que, de moment, el Baròmetre no inclou preguntes de l'àmbit sociosanitari com a tal perquè els ciutadans no tenen una percepció clara de què és.

Per conèixer informació més detallada, podeu descarregar-vos la presentació que va realitzar Hortènsia Aguado o ampliar la informació del Baròmetre Sanitari de Catalunya al web del CatSalut.

Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta

La Unió  València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona)  Tel. 93 209 36 99
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Data última actualització: 21/02/2025