La directora general de La Unió, Roser Fernández, va presentar les conclusions de l'estudi El pes de la comunicació en els estàndards d'acreditació dels centres d'atenció hospitalària aguda del Departament de comunicació fet pel consell tècnic assessor en comunicació i RSC de l'entitat.
La principal finalitat d'aquest treball era constatar el pes de la comunicació en el compte de resultats de les entitats sanitàries. En tractar-se d'un intangible, es va fer un paral·lelisme entre el pes de la comunicació per a les entitats sanitàries i l'acompliment dels estàndards d'acreditació elaborats pel departament de Salut.
Els resultats de l'estudi assenyalen que més d'un 55,55% dels criteris de l'Acreditació de centres d'atenció hospitalària aguda de Catalunya del departament de Salut estan relacionats directament amb la comunicació; més d'un 33,33% tenen una relació indirecta.
Per tant, la comunicació corporativa en les entitats sanitàries esdevé una eina estratègica. Les principals finalitats de la comunicació més vinculades als criteris són: donar a conèixer als diferents públics (pacients, col·laboradors, proveïdors i ciutadania) l'hospital i mesurar el grau de satisfacció i rendiment; fomentar la imatge de l'hospital sota el seu codi ètic i el desplegament de polítiques de RSC de manera transversal; desplegar mecanismes de resposta i millora d'atenció al client; promoure polítiques d'educació en salut (campanyes internes i externes) i promoure la divulgació científica a tota la comunitat. Per assolir aquestes finalitats, els instruments de comunicació que més es fan servir són: la comunicació interna; l'atenció al client; la RSC i les relacions institucionals i amb la comunitat.
Roser Fernández, directora general de La Unió.
Consulteu aquí la presentació de la jornada.
Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta
La Unió València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona) Tel. 93 209 36 99