Jordi Velasco, director de marketing i comunicació de SAR Residencial y Asistencial Sociosanitaria, va posar de relleu la importància de la comunicació en la gestió d'empreses sociosanitàries a partir de l'exposició de les idees principals del model comunicatiu utilitzat pel Grup SAR.
Aquest model defineix la comunicació corporativa com una eina per transmetre la identitat i la imatge d'una companyia per aconseguir una bona reputació entre la societat. Per aconseguir això es van plantejar les següents preguntes i els hi van donar resposta: què es vol comunicar (definició del grup, valors i atributs característics); quins són els objectius de la comunicació (relacionar-se amb l'entorn, crear imatge de marca, explicar els serveis que s'ofereixen, entre d'altres); qui és l'encarregat de comunicar (departament de Marketing i comunicació corporativa); com es comunica: eines de comunicació (newsletter mensual, la revista corporativa “Espacio SAR”, Intranet, etc.) i relacions amb els mitjans de comunicació (notes de premsa, convocatòries, reportatges, etc.); quin és el públic objectiu (públic extern i intern); quines són les claus per a una bona comunicació corporativa (transparència, bidireccionalitat, claredat, implicació, etc.); quins són els indicadors de comunicació (impactes positius en mitjans de comunicació, generació de notícies als mitjans per serveis i territoris i participació dels professionals en les publicacions pròpies).
Velasco també va exposar un procés de comunicació de RSC dut a terme pel Grup Sar: la campanya un euro per Haití; va fer referència a la comunicació en moments de crisi i a les claus per una bona gestió d'aquesta (transparència, anticipació, bona relació amb els mitjans, etc.); i finalment, als beneficis i riscos de l'aplicació de les noves tecnologies en la gestió de la comunicació sociosanitària.
Consulteu aquí la presentació de la jornada.
Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta
La Unió València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona) Tel. 93 209 36 99