Transmetre confiança

Transmetre confiança
27/06/2015
Cristina Aragüés, directora de Comunicació de La Unió

Avui en dia, pacients, consumidors, afiliats, etc. exigeixen a qualsevol tipus d'organització un lideratge ètic i un comportament corporatiu de màxima qualitat. L'alta direcció té el repte de preservar i d'incentivar aquest tipus d'actuacions. Les relacions que s'estableixen en el si de la pròpia organització, amb els agents amb qui col·labora i amb la societat, condicionen la seva reputació.

La interacció amb l'organització es basa en una oferta tangible o en la creació de valor, però també en el respecte a les creences dels diferents públics. Com un efecte mirall, aquesta interacció es transforma en percepció i la imatge resultant desemboca en confiança, que pot arribar a ser mesurada en grau de satisfacció.

Perquè tot això esdevingui realitat a les organitzacions, hi ha una peça essencial que ha de funcionar com un engranatge: la comunicació. Aquesta disciplina és fonamental per alinear els objectius de la direcció i de l'organització, difondre els valors i la cultura d'empresa i projectar una imatge. També és fonamental per fer arribar un missatge, un relat entenedor, i aconseguir que els diferents públics l'entenguin en el sentit que ha estat creat.

Habitualment, qui assumeix aquestes funcions és el director de comunicació (dircom), qui s'ocupa de la política de comunicació corporativa així com de vetllar per l'increment d'actius intangibles (notorietat, marca, imatge i reputació corporatives).

Una bona política de comunicació permet que els públics s'identifiquin amb una marca, un producte, una idea, etc. i valorin els beneficis de fer-hi confiança més enllà de conèixer-los.

En un món cada vegada més global, més connectat, més canviant i més competitiu, la ciutadania és més exigent respecte al rol de les organitzacions. Des de la transparència i la coherència, la comunicació i, en especial, la figura del dircom, és bàsica per contribuir a que la identitat projectada i la imatge percebuda siguin dues cares de la mateixa moneda: una organització que transmet confiança.

Per aquest motiu, us convidem a llegir El Decàleg DIRCOM. 10 preguntes i 10 respostes sobre la funció de Direcció de la Comunicació, presentat per Kathy Matilla, vocal president de DIRCOM Catalunya, en el marc de l'últim Plenari de Comunicació de La Unió.


1 Comentaris
Comentaris
Cristina,
Aportacions com aquesta posen en valor la Comunicació i l’emmarca com eina estratègica prioritària dins de les organitzacions. Els actius intangibles són una peça fonamental per a una marca/institució i el DirCom és la peça clau perquè l'engranatge funcioni.
Bona reflexió!
15/07/2015
Lluís Guilera Roche

Deixa el teu comentari
Notificació via correu electrònic dels nous comentaris
Moderació de comentaris. Us informem que els comentaris són prèviament revisats en horari laboral abans de ser publicats. La Unió es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg o  que no s'ajustin al tema de debat. 
La Unió
València, 333 baixos
08009 Barcelona (Barcelona)
Tel 93 209 36 99
uchuch.cat
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Data última actualització: 22/11/2024