Des de la seva aparició, Internet ha revolucionat per complert el món de la comunicació corporativa i del periodisme. Els professionals de la comunicació tant des de les organitzacions com des dels mitjans de comunicació han canviat la seva manera de treballar i han hagut d'adaptar-se a la presència de les xarxes socials. La comunicació corporativa i el periodisme estan patint canvis per conviure amb nova realitat tecnològica.
Les entitats s'enfronten a nous reptes a l'hora de construir la informació corporativa: més ús de nous formats per facilitar la relació amb els diferents públics, també amb la premsa; la gestió de les comunitats digitals representa una nova gestió de la informació i l'abordatge de la conversa permanent.
Aquesta nova manera de treballar coincideix amb també amb l'evolució del periodisme tradicional (premsa, ràdio i televisió) que se situa en un escenari amb més immediatesa, més accessibilitat, més fons -entre elles, el ciutadà com a periodista- i molta més interacció amb l'audiència.
En aquest canvi de paradigma com pot confluir la tasca dels departaments de comunicació corporativa i de les redaccions periodístiques. La informació rigorosa continua sent el punt d'intersecció que els uneix però com s'ha de presentar en el moment actual, quins aspectes ha de tenir en compte per tal que sigui més efectiva.
De tot això volem reflexionar des del punt de vista de les entitats i també des del punt de vista del periodisme, així com proposar eixos de millora. Per a fer-ho comptem amb una taula sobre periodisme actual amb, Albert Sáez, director adjunt del Periódico; Eduard Pujol, director de RAC1; Georgina Ferri, sotsdirectora de l'Ara i impulsora dels continguts digitals i Toni Piqué, cap de projectes de El Nacional i també amb la visió de les entitats, amb Xavier Francàs, director de comunicació del Consorci Hospital Clínic de Barcelona i membre del consell tècnic assessor de comunicació de La Unió.
PROGRAMA:
10.45 - 10.55 Recepció d'assistents
11.00 - 11.15 Inauguració i presentació, a càrrec d'Enric Mangas, president de La Unió
11.15 - 11.45 El periodisme després de Twiter, a càrrec d'Albert Sáez, director adjunt de El Periódico i autor del llibre El periodisme després de Twitter. Notes per repensar l'ofici. Reflexió sobre l´impacte de les xarxes socials i els dispositius mòbils en la gestió de la informació. Quin ha estat el paper del periodisme històricament i quin serà a partir d'ara, com reprendre el vincle amb el públic i l'essència narrativa.
11.45 - 12.15 Reptes a l'hora de construir la comunicació corporativa, a càrrec de Xavier Francàs, director de comunicació del Consorci Hospital Clínic de Barcelona i membre del consell tècnic assessor de comunicació de La Unió
12.15 - 13.30 Taula sobre el canvi de paradigma en el periodisme
Modera: Albert Sáez
13.30 - 14.00 Intercanvi opinions amb el públic
14.00 - 14.15 Cloenda, a càrrec de Cristina Aragüés, directora de comunicació de La Unió i de Xavier Francàs, director de comunicació del Consorci Hospital Clínic de Barcelona i membre del consell tècnic assessor de comunicació de La Unió