Accions de la Corporació Sanitària Parc Taulí, davant la situació de pandèmia de Grip A, per mantenir la millor assistència possible als usuaris

Accions de la Corporació Sanitària Parc Taulí, davant la situació de pandèmia de Grip A, per mantenir la millor assistència possible als usuaris
Del 19/11/2009 al 26/11/2011

Davant la situació de pandèmia de Grip A a Catalunya, la Corporació Sanitària Parc Taulí posa en marxa una sèrie d'accions - previstes en el seu Pla d'actuació - amb l'objectiu d'intentar mantenir la millor assistència, tant pel possible increment d'ingressos que es puguin produir els propers dies per aquesta pandèmia, segons les previsions de l'autoritat sanitària, com per a la resta de malalts.

D'entre les esmentades accions, destaquem les següents:

A Urgències

  • Des de fa 2 caps de setmana s'ha activat, a Urgències del Servei de Pediatria, la possibilitat d'utilitzar uns dispositius de consultes externes per atendre els malalts urgents i, alhora, diferenciar els circuits dels nens amb sospita de síndrome gripal.

  • A Urgències d'adults, des del darrer cap de setmana es manté obert un dispositiu de dos consultoris addicionals, amb la corresponent dotació de recursos humans, per poder donar una sortida més ràpida als malalts amb patologia menys complexa.

  • Els propers dies també està prevista l'obertura de la Unitat de PostAlta (UPA), que acollirà els pacients que ja tinguin signada l'alta mèdica, a l'espera que l'ambulància o els seus familiars els puguin recollir. L'objectiu d'aquesta mesura és poder posar a disposició dels pacients d'Urgències els llits de les plantes que hagin de quedar lliures, sense la demora actual de vàries hores provocada pel retard en la marxa dels usuaris donats d'alta.

Els mesos d'octubre i novembre de 2009 s'està registrant una mitjana d'entre 20 i 30 assistències a Urgències més al dia que els mateixos mesos de l'any anterior. Concretament, a l'octubre de 2009 s'ha registrat una mitjana de 453 urgències/dia (433 el 2008) i al que portem de novembre s'estan atenent una mitjana de 480 urgències/dia (453 el 2008).

A Atenció Primària (CAP Can Rull)

  • Davant el notable increment de la demanda de visita, s'han adequat les agendes dels professionals per poder donar més hores de visita espontània i d'atenció domiciliària, tant d'adults com d'infants.

  • De manera paral·lela, s'ha implementat el triatge d'infermeria per a tots els usuaris que es presentin amb símptomes de grip, per agilitzar l'atenció dels pacients amb sospita de Grip A i per minimitzar els temps d'espera.

Per a més informació, podeu contactar amb el Centre de Comunicació Corporativa ccc@tauli.cat – Tel directe: 93 745 83 80

La Unió
València, 333 baixos
08009 Barcelona (Barcelona)
Tel 93 209 36 99
uchuch.cat
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Data última actualització: 28/06/2024