Informática El Corte Inglés, consultora tecnològica del Grup El Corte Inglés, i la Fundació Althaia han signat un acord d'investigació i col·laboració que permetrà a ambdues entitats desenvolupar una innovadora plataforma tecnològica que millorarà la gestió i l'atenció a pacients amb patologies cròniques. L'acord donarà com a resultat el desenvolupament d'aplicació informàtica que permetrà la posada en marxa d'un model de gestió i seguiment de pacients amb patologies cròniques complexes, més eficient i amb importants millores per al pacient. Mitjançant aquesta aplicació, el personal sanitari podrà fer un seguiment dels pacients a distància, sent completament parametritzable i personalitzable.
El projecte abraçarà dues fites principals: d'una banda, els pacients podran disposar d'un seguiment exhaustiu de la seva patologia, que els proporcionarà la tranquil·litat i la seguretat real de tenir sota control la seva malaltia. De l'altra, els metges podran identificar les alarmes en funció dels diferents paràmetres monitoritzats, alhora que permetran identificar més ràpidament qualsevol alteració en el pacient i –en conseqüència- actuar en primera instància.
L'aplicació ofereix un bon nombre d'avantatges tant per al personal sanitari com per als pacients i/o els seus familiars. De cara als pacients, la solució aporta una comunicació de la seva malaltia més òptima, cosa que els permetrà estar més ben informats. El malalt se sentirà completament atès, amb una percepció més alta de la seva seguretat, ja que rebrà tota la informació relativa al seu estat a través de l'smartphone o tauleta.
El projecte incorpora diferents eines tecnològiques que permeten la relació constant entre el professional i el pacient. A més, el projecte contempla que el pacient pugui mantenir la relació amb el seu centre de referència i el seu metge a través de dispositius mòbils.
La solució que desenvoluparan conjuntament Informática El Corte Inglés i Althaia posa el pacient al centre de tot el procés sanitari, i pretén ser una resposta a la creixent demanda d'assistència que requereixen aquest tipus de pacients.
Aquesta nova Plataforma d'Atenció de Pacients Crònics Complexos (PAPCC), que estarà disponible en una primera fase pilot, aproximadament en 6 mesos, aporta una visió completa de la gestió assistencial i s'adaptarà als procediments propis dels pacients crònics complexos.
La plataforma pretén donar cobertura als aspectes clínics i assistencials que aquests pacients requereixen i en garantiran la continuïtat assistencial, ja que la plataforma s'ha dissenyat perquè es dugui a terme un treball col·laboratiu entre els diferents nivells assistencials sanitaris i socials.
El sistema comporta un profund canvi organitzatiu que revoluciona el model de seguiment dels pacients crònics complexos.
Informática El Corte Inglés
Informática El Corte Inglés és una empresa de consultoria tecnològica que pertany al Grup El Corte Inglés. La companyia proporciona serveis de consultoria, solucions TIC i outsourcing a empreses privades, administracions públiques i entitats financeres, alhora que aporta el seu coneixement i experiència en tots els sectors i la innovació necessària per adaptar-se als nous models de negoci. Des de la seva creació, el 1988, Informática El Corte Inglés ha basat el seu creixement en la innovació, la qualitat i l'evolució dels seus serveis, amb l'excel·lència i la vocació de servei al client com a pilars fonamentals.
Per a més informació:
Judit Martí
Servei de Comunicació de la Fundació Althaia
93 873 36 76