Marinada presenta el projecte pilot ARMONI, basat en tecnologia informàtica adaptada a persones amb discapacitat

Del 15/05/2009 al 18/05/2009

La Residència i Centre de Dia Marinada presenta demà la Taula d'Estimulació Cognitiva com a projecte de col·laboració amb la Fundació Ave Maria de Sitges en el projecte ARMONI, d'adaptació de les tecnologies informàtiques a les necessitats de la població amb discapacitats.

Es tracta d'un projecte pilot que ha estat impulsat per la Fundació Ave Maria, en el que prenen part 3 centres més, a banda del seu propi de Sitges, un per a cada demarcació territorial. Per tant, al conjunt del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre, Marinada és l'únic centre que participa en aquesta prova pilot.

Aquesta taula inclou una pantalla tàctil amb jocs d'ordinador adaptats per a persones adultes amb discapacitats. L'objectiu és aprofitar les tecnologies informàtiques per a fer estimulació cognitiva a aquest col·lectiu. La participació de la Residència i Centre de Dia Marinada en el projecte inclou la valoració del funcionament de la taula i la proposta de noves activitats que puguin enriquir l'ús d'aquesta eina informàtica adaptada a les persones amb discapacitat.

La Taula d'Estimulació Cognitiva es presentarà demà dissabte, 16 de maig, en el transcurs de la Festa de la Família que tradicionalment celebra el centre, i que enguany coincideix amb el divuitè aniversari de la seva posada en marxa.

La festa s'iniciarà a les 15.30 h de la tarda amb la rebuda a les famílies i a les 16 h hi haurà una Gran Gimcana preparada pel personal del centre per tal que cada un dels usuaris pugui participar-hi amb la seva família o un acompanyant.

A les 18:00h es celebrarà l'ACTE INSTITUCIONAL que presidirà Jordi Tous Vallvè, director dels Serveis Territorials del Departament d'Acció Spocial i Ciutadania a Tarragona. A l'acte hi ha prevista l'assistència de Rosa Garrido, regidora de Serveis Socials de l'Ajuntament de Reus; el senyor Ernest Aymamí, vicepresident del Consell Comarcal del Baix Camp i president del Consell Esportiu del Baix Camp; Joan Amigó, conseller-delegat del Grup Pere Mata; M. Josep Delor, representant de la Fundació Pere Mata, i Antoni Flix president de l'Associació de familiars de Marinada.

A les 18:30h es farà lliurament dels premis de la Gimcana i tot seguit començaran els actes més lúdics amb l'actuació del grup dels usuaris de Marinada amb el suport del personal cuidador. Simultàniament pel jardí del centre hi haurà inflables gegants. A partir de les 19:00h es farà un piscolabis. La festa es clourà a les 20:00h.

Marinada és un servei de titularitat pública de l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) del Departament d'Acció Social i Ciutadania, que atén a persones amb disminució psíquica severa i profunda. El centre disposa de 74 places de residència i 15 de centre de dia. La gestió d'aquest servei es duu a terme des de l'entitat Fundació Villablanca, que pertany al Grup Pere Mata.

Per a més informació us podeu adreçar a la directora del centre, Montserrat Vilella, al tel 977 75 01 93.

Data última actualització: 28/06/2024