Més de 2.200 persones i 9.000 euros, balanç dels actes del Pere Mata en suport a la Marató

Del 14/12/2008 al 15/12/2008

La consellera de Salut, Marina Geli, ha presidit aquest matí la caminada popular Un Pas Endavant organitzada a Reus per l'Institut Pere Mata amb el suport de l'Ajuntament de Reus

Més de 2.200 persones han participat aquest matí en la caminada popular Un Pas Endavant organitzada per l'Institut Pere Mata, amb la col·laboració de l'Ajuntament de Reus, en favor de la Marató. En total s'han recaptat més de 9.000 euros entre el material commemoratiu que s'ha posat a la venda, les quantitats recollides a través d'un compte corrent solidari i d'altres aportacions com per exemple la que ha fet la Mútua Privada Reddis, de 600 euros.

La caminada curta que ha sortit sobre les 10 del matí de les Peixateries Velles de Reus estava encapçalada per la consellera de Salut, Marina Geli; l'alcalde de Reus, Lluís Miquel Pérez; el director general de l'Institut Pere Mata, Joan Amigó; la directora mèdica de l'esmentat centre, Imma Grau; el director dels Serveis Territorials de Salut, Joaquim Pallejà; diversos regidors i regidores de l'Ajuntament de Reus i diputats al Parlament com Empar Pont, Carles Pellicer, Misericòrdia Dosaiguas, Josep Anton Verge, Ernest París, Pilar Pérez, Eduard Ortiz o Àlex Martínez, entre altres.

En la caminada curta de 2,5 km, que resseguia la ruta de l'aigua, han participat més de 1.100 persones, mentre que en la caminada llarga de 7,5 km han pres part garibé 1.000 persones. Les dues caminades han tingut el seu punt i final a l'Institut Pere Mata, on s'ha fet una festa popular amb diversos tallers i actuacions festives i musicals. A més, gairebé 400 persones han pogut visitar el Pavelló dels Distingits de l'Institut Pere Mata, gràcies a la col·laboració del Patronat Municipal de Comerç i Turisme de Reus.

Tant la consellera de Salut com l'alcalde de Reus o el director general de l'Institut Pere Mata han coincidit a ressaltar l'extraordinària acollida que ha tingut aquesta convocatòria, que novament posa de manifest l'esperit solidari dels ciutadans i ciutadanes de Reus.

La direcció de l'Institut Pere Mata vol agrair la col·laboració dels voluntaris que han fet possible el bon desenvolupament de la jornada, així com la participació desinteressada dels diferents grups i entitats següents:

Els gegants de Reus representats per el Vitxet i la Vitxeta, el Moro i la Mora.
La Mulassa Petita de Reus
Els gegants del Pere Mata. Recuperats per l'ocasió.
Castells amb la Colla Castellera Xiquets de Reus.
Diables amb la Colla de Diables de Reus.
Cos de bastoners de l'Orfeo Reusenc.
El Ball de Gitanes de Reus.
El Ball de Gitanetes de Reus.
El Ball del Pastoret de Reus.
Acompanyament musical amb l'Aula de Sons de Reus i amb el grup Pentagralla.
Havaneres amb el grup reusenc Canya Dolça.
Banda de cornetes i tambors Verge de Misericòrdia.

També s'han organitzat diferents tallers i activitats:

Taller de pintura
Taller – museu infantil.
Paradeta de l'Associació de Malalts Mentals de Reus.

Després de les diferents actuacions hi haurà un pica-pica per tots els assistents que ofereixen diferents proveïdors de l'Institut Pere Mata

A part de les entitats que col·laboren en la diada, també s'han rebut adhesions de varies institucions de la ciutat, entre d'altres:

Grup Cultural Misericòrdies de Reus
Club de Futbol Reus Deportiu SAD