La Unió i CSC van organitzar una sessió per informar sobre el pas de la diplomatura al grau en Treball Social, el passat 27 de febrer al Parc Sanitari Pere Virgili. A la presentació de l'acte, Anna Riera, directora Sanitària, Social i de Participació Associativa de La Unió, va destacar que l'objectiu de la sessió era analitzar el nou canvi de model formatiu: les noves capacitacions i l'impacte en l'organització del treball.
La sessió, que va comptar amb uns 80 assistents del camp del Treball Social, va començar amb la intervenció de Josep Maria Torralba, cap d'estudis del Departament de Treball Social i Serveis Socials, de la Facultat de Pedagogia de la UB, que va explicar que l'objectiu de l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) és que l'estudiant assoleixi competències que el puguin habilitar per exercir una determinada professió. També va recordar que el Grau de Treball Social està constituït per 240 crèdits europeus, dels quals 36 (un 15%) es poden reconèixer a partir de l'experiència professional.
D'altra banda, Torralba va ressaltar que en el cas del curs de retitulació, els crèdits que convaliden l'experiència professional es reconeixen de cop i, en canvi, en el cas del curs d'accés, el reconeixement es fa assignatura per assignatura, de manera que l'estudiant s'ha de matricular de totes les assignatures per fer la convalidació. L'expert va donar a conèixer les principals conclusions de l'Informe sobre la situació actual del procés de retitulació i va recomanar als assistents que mantinguin el seu currículum sempre actualitzat i que no descuidin la llengua estrangera, especialment l'anglès.
A continuació, Montserrat Bacardit, del Col·legi de Treball Social de Catalunya, va exposar el panorama actual de les universitats que ofereixen el curs d'adaptació a Catalunya, que són la Universitat Rovira i Virgili, la Ramon Llull i la UNED. Bacardit va apuntar que les universitat que faciliten aquesta formació ho fan de manera semipresencial, per adaptar-se a les necessitats dels alumnes. La representant del Col·legi de Treball Social també va recordar als assistents a l'acte que el Grau té reconeixement a nivell de l'EEES i que això permet als que l'han cursat accedir a formació superior (màsters i doctorats) a les universitat europees.
Podeu consultar la presentació de Josep Maria Torralba per ampliar la informació.
Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta
La Unió València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona) Tel. 93 209 36 99