Comissió del Sector d’Atenció Primària de La Unió i el CSC

Comissió del Sector d’Atenció Primària de La Unió i el CSC
Dimarts 02/06/2015
  • Presentacions de convidats. Presentació de la sincronització informàtica AP/ICAM, a càrrec de Consol Lemonche, subdirectora general d'avaluacions mediques. Es presenta el nou model de gestió dels comunicats d'incapacitat temporal (IT) laboral. 
  • Seguiment dels temes d'entorn:
    • Informació de l'àmbit de Recursos Humans i Relacions Laborals. Seguiment de la negociació col·lectiva en l'àmbit de la sanitat concertada.
    • Seguiment dels temes vinculats a la concertació. Es comenta que el mes de maig no es pagaran puntualment els concerts ja que no es disposa d'una part del FLA que hauria de servir per fer front a aquests pagaments.
    • Informació del Consell de Direcció del dia 18 de maig de 2015 i seguiment dels temes tractats a la Comissió Proveïdors del CatSalut 12 de maig. Tant al Consell de Direcció de l'SCS com a la Comissió de Proveïdors es van presentar els resultats dels informes de la Central de Balanços del 2013, que ja estan disponibles al web. Al Consell de Direcció es va presentar el Pla de Catalunya contra el càncer 2015-2020, es va aprovar la metodologia i assignació de la DMA 2015 de receptes mèdiques i es va aprovar la proposta de renovació de la delegació de serveis del PAMEM.
  • Novetats dels temes de sector:
    • El model d'assignació de la DMA receptes 2015-2016 d'atenció primària. Es comenta la fórmula de com s'obté la DMA per cada àrea assistencial, amb una assignació per AGA (àrea de gestió assistencial) destacant que no s'aplica factor d'ajustament (forquilla) i que el risc assumit sobre la desviació és fix del 10%. També es mostra un exemple de com repartir i una simulació de liquidació.
    • Informació sobre la sol·licitud d'informació respecte l'activitat privada en els centres del SISCAT. Com a conseqüència d'una moció parlamentària promoguda per diversos partits polítics, es va publicar una resolució del director del CatSalut que deixa sense efecte les previsions d'aquesta instrucció. Es recorda que aquesta resolució no suposa un impediment per a la realització d'activitat privada als centres, serveis i establiments del SISCAT. Posteriorment, i també en aquesta moció, s'insta al Govern a lliurar, abans del 10 de juny, informació relativa a les condicions en què actualment es duu a terme la prestació d'activitat privada als centres del SISCAT. En aquest sentit, es comenta que es doni resposta d'aquesta activitat seguint els criteris de cada centre i que quedi palesa la diversitat, la qual contribueix a la sostenibilitat del sistema.
  • Temes sobrevinguts. Es presenten, per part del Dr. Joan M. Ferrer, director d'Assessorament, Consultoria i Serveis a l'Associat de La Unió, els resultats de l'Informe dels Grups focals 2014, fruit del debat entre metges i infermeres de l'àmbit hospitalari. Aquest espai té com a objectiu reforçar la relació amb els professionals assistencials, escoltant les seves inquietuds, opinions, valors i reptes, per trobar vies de desenvolupament professional de major implicació i cercar oportunitats de creixement sostenible de les organitzacions sanitàries que redundin en resultats d'excel·lència en termes de salut per a la població. Es comenta que aquest any està previst celebrar aquest espai de debat al mes de juliol i ampliar-lo a altres àmbits assistencials. En aquets sentit, es convidarà a participar a professionals del centres d'atenció primària.

Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta

La Unió  València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona)  Tel. 93 209 36 99
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Data última actualització: 21/02/2025