Comissió Nacional del Conveni UNESPA

Comissió Nacional del Conveni UNESPA
Dimecres 14/10/2015

Entre els temes tractats a la reunió, destaquen els següents:

  • Situació dels casos pendents de resolució en sots-comissió (SPC) en l'aplicatiu CAS. 
    • Des que l'aplicatiu CAS va començar a funcionar, existeix una carpeta on automàticament s'emmagatzemen els casos que haurien de ser resolts a la subcomissió, però que els membres de la subcomissió no hi tenen accés.
    • UNESPA ha comptabilitzat 10.653 casos pendents de resolució. D'aquests, un percentatge important estarien ja resolts, però no estan identificats en el CAS.
    • S'acorda realitzar un cribratge d'aquests casos, per tal de saber quants realment queden pendents de resolució. A tal efecte, la Comissió Nacional proposa que cada associació recopili la informació dels seus associats. En breu rebreu una demanda d'informació per tal que ens indiqueu aquells casos pendents, que no s'han enviat a la subcomissió (han anat a parar automàticament a la carpeta de CAS) i que per tant, no tenen número d'expedient assignat per ser avaluats a la SPC. 
    • Es manté el criteri de no caducitat dels casos pendents de dictamen de la SPC.
    • Es recorda que les subcomissions no poden accedir a la carpeta de subcomissió del CAS, per la qual cosa es recorda als centres que han d'enviar directament a la subcomissió (spc@uch.cat) els expedients, per tal que siguin avaluats.
    • Es pretén resoldre definitivament aquest tema el 30 de gener 2016, a la propera Comissió Nacional.
  • Representants a la Comissió Nacional i a les sots-comissions territorials dels signants del conveni.
    • Es demana a les associacions signants del conveni que respectin el text del mateix conveni pel que fa al nombre de representants assignats a la Comisión Nacional i subcomissions. També se'ls demana que comuniquin les dades dels seus representants a la “Comisión Nacional”, i a les sotscomissions territorials per tal d'actualitzar la composició dels seus membres.
  • Interpretació del Conveni sobre els terminis de presentació de les factures.
    • Es reafirma el criteri que, si la companyia d'assegurances no respon en els 30 dies següents a l'enviament de la factura, aquesta s'accepti automàticament via CAS (igual que passa amb el comunicat d'assistència). Des d'UNESPA es contactarà amb TIREA perquè s'adapti l'estació a aquest requeriment el més aviat possible.
  • Elaboració d'un manual de criteris de la interpretació del conveni UNESPA.
    • UNESPA ha elaborat una proposta de document amb criteris d'interpretació del conveni, amb l'objectiu de consensuar-los a nivell de totes les subcomissions. Es crearà un grup de treball amb membres de les diferents subcomissions.

Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta

La Unió  València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona)  Tel. 93 209 36 99
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Data última actualització: 21/02/2025