Propostes d'actuació

Propostes d'actuació
Dilluns 08/06/2015

Davant la situació actual, els professionals tenen moltes coses a dir. Com a protagonistes del sistema, volen ser escoltats i tenen propostes concretes de canvi i de racionalització dels recursos. Demanden, entre altres, un nou model d'atenció, que estigui més centrat en el pacient, i reclamen per fer-ho eines per treballar més coordinadament i conjunta. En aquest sentit, el programa d'atenció a la cronicitat convida a canviar les metodologies més clàssiques del treball assistencial per passar a un model d'atenció centrada en les persones.

Com a resultat d'aquesta experiència amb metodologia qualitativa s'han après moltes coses. De forma molt resumida i com a conclusió, els professionals fan aquestes propostes d'actuació:

  • Cal fer coses diferents: es fa cada cop més necessària una orientació a les necessitats de les persones i treballar en equips multidisciplinaris per abordar i resoldre conjuntament les necessitats canviants de les persones d'especial vulnerabilitat i complexitat, dins un model que des de l'atenció primària de salut i amb el concurs de la figura del gestor de casos cerqui una atenció centrada en el pacient.
  • En aquest esforç, els professionals estan compromesos a adquirir una visió més transversal basada en processos assistencials i no en la malaltia, a trencar la compartimentalització i, des del respecte professional, treballar conjuntament les diferents disciplines i nivells assistencials per respondre de forma coordinada i personalitzada a les necessitats dels pacients.
  • L'especialització de la infermeria i la reordenació del terciarisme són observades pels professionals com necessàries per a fer el treball assistencial més efectiu i eficient, i es valoren positivament fórmules d'aliança i cooperació entre institucions.

En aquest sentit, des de l'àmbit patronal i com a continuïtat del procés de diàleg amb els professionals, es valoren les actuacions següents:

  • Donar continuïtat al diàleg amb els professionals, ampliant-lo a tots els nivells assistencials i multidisciplinaris, per abordar les dificultats però també les oportunitats identificades en aquesta sessió.
  • Elevar aquestes conclusions a l'Administració Sanitària, per proposar una anàlisi conjunta sobre les oportunitats de desenvolupament de les propostes aquí identificades.
  • Considerar les aportacions dels professionals en les reflexions sobre els nous marcs de la negociació col·lectiva.
  • Promoure amb els professionals espais de debat en innovació de serveis i processos, a més de la revisió i avaluació de les pràctiques, a partir d'un benchmarking de resultats i l'aprenentatge compartit.
  • Proposar ofertes especialitzades de formació per al desenvolupament dels nous lideratges clínics en el marc d'integració de serveis centrat en el pacient.

Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta

La Unió  València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona)  Tel. 93 209 36 99
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Data última actualització: 21/02/2025