A la reunió es van tractar els temes següents:
- Departament de Treball, Afers Socials i Famílies
- Sobre el Plenari d'entitats federatives del tercer sector social, del dia 22 de febrer. Joan Ramon Ruiz, nou director general de la DGPS fa una primera salutació, en nom propi i de la consellera. Fa una breu repassada de la nova estructura del Departament i avança la creació de la futura Agència Catalana de Protecció Social, que ha d'assumir la gestió de tota la protecció social de l'àmbit de Catalunya. Així com aprofundir en les polítiques sociolaborals i sociosanitàries. Les diferents subdireccions, fan un seguiment del treball que s'està realitzant amb relació al Model de Centre de Dia de Gent Gran, al Model de Transport Adaptat, al Model d'atenció en el Centre de Dia per a persones amb drogodependències i altres addiccions, seguiment del projecte experimental del servei d'acompanyament a la vida autònoma per a persones amb VIH-sida i la continuïtat en el procés de regulació del sector de la salut mental, seguiment del programa de detecció de risc de maltractaments a persones de més de 65 anys, i l'inici d'un treball amb coordinació amb el Departament de Salut per implantar un protocol orientat a l'atenció a les persones que es troben en situació de dependència i que estan incloses dins el programa de cures pal•liatives (PADES). Com altres temes d'interès, va anunciar la previsió de normalitat en els pagaments, mantenint-se la seva priorització davant possibles problemes de tresoreria de la Generalitat. Respecte les convocatòries de subvencions, s'informa que es convocarà en terminis similars als de l'any passat i del seguiment en el desenvolupament de llei catalana de promoció de l'autonomia personal. Podeu consultar l'acta de la reunió per ampliar la informació.
- En la reunió amb la Inspecció del Departament de Treball, Afers Socials i Família, del dia 7 de març, es comparteix amb la cap d'inspecció, Rosa Llor, la memòria anual i l'evolució del Registre d'Entitats, Serveis i Establiments Socials 2015. Es revisa i recorda l'entrada en vigor a partir del 17 de març del DECRET 205/2015, de 15 de setembre, del règim d'autorització administrativa i de comunicació prèvia dels serveis socials i del Registre d'Entitats, Serveis i Establiments Socials. El seu objecte és establir el procediment d'autorització administrativa i el règim de comunicació prèvia per a la prestació de serveis socials.
- Recursos Humans i Relacions Laborals.
- Sobre VI Convenio Marco Estatal de Servicios de Atención a las Personas. S'informa que la negociació avança.
- Seguiment dels temes de sector
- Es debat sobre el tipus impositiu de l'IVA aplicable a les Prestacions Econòmiques Vinculades al Servei (PEVs).
- Seguiment de les actuacions que s'han dut a terme, des dels organismes oficials de la professió infermera en relació al Decret de la prescripció Infermera. Es comenta que el Decret anomenant de la prescripció infermera segueix vigent des de la data de la seva publicació al BOE, el 23 de desembre 2015, i, per tant, des d'un punt de vista jurídic, d'aplicació obligatòria. Malgrat que no s'ha avançat en la suspensió cautelar, que va ser denegada pel Tribunal Suprem, des de Catalunya s'estan fent accions per pal·liar la situació d'emergència que afecta a la pràctica infermera i a tot el sistema sanitari, en el marc de la Comissió de Crisi de la prescripció infermera, liderada pel Consell de Col·legis d'Infermeres de Catalunya.