Durant la reunió es van tractar els següents punts:
I Part
Presentació d'ASPACE del nou Centre Integral Montjuïc -CIM-, d'ASPACE, per part de Carles Sanrama, Direcció General, i d'Anna Fornós, Direcció Assistencial.
II Part
Es comenta el decés de la Dra. Roser Pérez Simó i, en aquest sentit, es vol deixar constància del reconeixement del Consell per la seva tasca, alhora que es recorda i s'agraeix la seva contribució al Sector de Salut Mental.
- Seguiment dels temes d'entorn:
- Recursos Humans i Relacions Laborals. S'informa sobre el conveni del SISCAT, en fase de negociació.
- Seguiment dels temes vinculats a la concertació, com ara les assignacions als centres i els contractes arran de l'increment de tarifa.
- Informació del Consell de Direcció del dia 23 de març i Comissió de Proveïdors del dia 14 d'abril.
- Seguiment dels temes de sector:
- Seguiment del treball realitzat en l'àmbit del Pla Integral de Salut Mental:
- Línia estratègica de promoció de la integració de les intervencions de la població en edat escolar amb especial risc o vulnerabilitat. S'ha anunciat que el Pla d'Atenció Integral a les Persones amb Trastorns de l'Espectre Autista (TEA) s'estendrà a tota Catalunya. Aquest Pla implementa models de funcionament que permeten l'abordatge integral de la primera infància i l'etapa escolar. Intervenen tres Departament: Benestar, Salut i Ensenyament. Quant a l'objectiu de revisar i actualitzar el protocol d'intervenció en centres de la DGAIA, s'informa que el mapa de recursos ja està acabat però faltaria afegir recursos d'ensenyament. Se segueix treballant en el desenvolupament del protocol.
- Línia estratègica de promoció de les accions necessàries per la inclusió comunitària a les persones amb Trastorn Mental (TM) greu i addiccions. Respecte a fer efectiva la concertació en l'àmbit de suport a l'autonomia a la pròpia llar (PSALL), s'ha de donar més temps per buscar una relació contractual adequada, ja que és necessària una normativització. No podrà ser en aquest període i s'ha d'esperar al 2016. Quant a Habitatge, es va comentar que ja s'ha definit la metodologia i s'ha presentat el protocol d'accés als serveis d'habitatge a persones amb problemàtica social derivada de malaltia mental, aquest divendres 17 d'abril. La normativització dels clubs socials i els serveis prelaborals està a punt de publicar-se i, per part dels proveïdors, ja s'han fet les al·legacion. Eentre d'altres, es va demanar la reactivació d'itineraris de reinserció laboral i que, davant la disminució dels ingressos en inserció laboral, s'ha de revertir aquesta tendència.
- Línia estratègica de Cultura. Es una línia nova que s'incorpora al Pla Integral a petició dels proveïdors. Es van presentar les propostes del pla d'acció i s'estudiarà el seu desenvolupament. Des de la direcció d'aquest Departament van explicar un nou concepte de cultura, passar-ho be i promoure la felicitat.
- Seguiment de la implantació del Codi Risc Suïcidi. S'informa sobre la celebració del Foro Nacional de Suicidio, celebrat a Sevilla, en el qual s'evidencia que estem lluny de disposar d'un Pla Nacional de Risc de Suïcidi orientat a la prevenció, com tenen altres països, però sí que altres comunitats l'estant copiant. Es comenta que, en general, no hi ha novetats des de l'última reunió. S'obre un petit debat en relació amb aquest tema i es comenta que el registre català no és prou rigorós perquè els suïcidis consumats moltes vegades no es registren per estigma, a més de no abordar la prevenció. Els centres que estan fent la prova pilot estan preocupats perquè es vol implantar a tot els territoris sense resoldre les incidències ja manifestades quan al registre i, només en aquesta primera fase d'implantació, que implica als serveis d'urgència i on faltaria incorporar tota l'atenció primària.
- Valoració de la IV Jornada de Salut Mental. Es comenten els resultats de les enquestes de satisfacció que van ser lliurades per part d'alguns assistents se situen entre 4 i 5 punts (d'una puntuació d'1 a 5). Es destaca la puntuació del ponent, el professor Francesc Torralba. Es demana la valoració dels assistents del Consell, la qual també és positiva.