Consell de Sector d’Atenció a la Salut Mental de La Unió

Consell de Sector d’Atenció a la Salut Mental de La Unió
Dimarts 22/09/2015

Resum dels temes tractats a la reunió:

Consell de Sector d'atenció de Salut Mental

  • Seguiment dels temes d'entorn
    • Recursos Humans i Relacions Laborals:
      • Pel que fa a la negociació del Conveni, s'informa que al llarg d'aquest mes s'activaran les Comissions de Metges i d'Infermeria i es procedirà a nomenar els representants d'aquestes àrees, i que el mes d'octubre està previst que se celebri una reunió de la Comissió Paritària.
      • En relació amb les entitats públiques i l'abonament del restant de la paga extraordinària i addicional dels empleats públics corresponent a l'any 2012, cada comunitat autònoma haurà de negociar quan li serà possible abonar aquest import. Un cop el Departament de Salut ens informi, s'enviarà una nota explicativa als nostres associats.
    • Seguiment dels temes vinculats a la concertació. Es comenta que s'està treballant perquè es pugui facturar d'acord amb les noves tarifes, tot i que les entitats no hagin signat els contractes. En aquest sentit es fa referència a la carta enviada conjuntament amb el CSC, tant al president de la Generalitat, com al conseller d'Economia, demanant-los una solució perquè els centres puguin facturar el preu actualitzat de les tarifes vigents el més aviat possible. 
    • Informació sobre la reunió de la Comissió de Proveïdors del dia 15 de setembre i del Consell de Direcció del CatSalut del dia 21 de setembre. S'informa que a la reunió del Consell de Direcció del CatSalut celebrada el 21 de setembre es va portar a aprovació l'aplicació del sistema de pagament que ha de regir la contractació de l'atenció hospitalària i especialitzada 2015; també el Projecte de Decret pel qual es prorroga el termini del Decret 118/2014, de 5 d'agost, sobre la contractació i prestació dels serveis sanitaris. Així mateix, es va informar sobre el projecte de llei de Pressupostos Generals de l'Estat 2016. D'altra banda, s'informa que estan aturats diversos concursos públics per a la gestió de les àrees bàsiques de salut, en base a les mocions del Parlament de Catalunya i a la transposició de la directiva europea. La gestió d'aquest tema es treballarà des de la Generalitat, per mitjà d'un grup de treball format per tècnics del món acadèmic. Per últim, es comenta que a la reunió de  la Comissió de Proveïdors es va parlar sobre el finançament del tractament de l'hepatitis C.
  • Seguiment dels temes de sector
    • Seguiment del treball realitzat en l'àmbit del Pla Integral de Salut Mental. S'informa que el 16 de juliol es va celebrar la darrera reunió d'aquesta legislatura amb Presidència, en la qual es va fer el seguiment de les línies actuals de treball: Infantil i juvenil, cultura, inclusió comunitària, programes de suport a les famílies i justícia. També s'informa de la presentació des resultats de la prova pilot de la posada en marxa de les Unitats Funcionals del Trastorn de l'Espectre Autista (TEA).
    • Seguiment del grup de treball Hospitals Generals de Salut Mental. Es comenta que el grup està treballant en una proposta consensuada d'indicadors per a l'anàlisi global i per centre del CMBD d'Urgències, que compartiran amb el CatSalut. Un altre tema abordat pel grup és que es demanarà un sistema per coordinar els llits d'aguts de psiquiatria en moments d'augment de la demanda. El darrer punt que el grup està treballant és la preparació d'una reunió amb el responsable de Farmàcia del Departament de Salut, Antoni Gilabert, per tal que no hi hagi penalització per l'ús de determinats fàrmacs.
    • Informació sobre la guia “Recomanacions de tractaments de la Salut Mental als mitjans audiovisuals” del Departament de Salut i el Consell d'Audiovisuals de Catalunya. S'informa que s'ha presentat aquesta guia de recomanacions sobre com tractar la informació als mitjans audiovisuals: programes informatius, obres de ficció, documentals, reportatges, etc.
    • Seguiment d'Obertament, Associació catalana de lluita contra l'estigma. Miquel Juncosa, director d'Obertament, presenta les línies d'actuació de l'associació i les accions dutes a terme des de la seva creació. També presenta l'enfocament del pla estratègic 2016-2018.
    • Seguiment del Pla de treball 2015 del Consell de Salut Mental.

Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta

La Unió  València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona)  Tel. 93 209 36 99
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Data última actualització: 21/02/2025