CONSELL DE SECTOR D'ATENCIÓ ESPECIALITZADA D'AGUTS DE LA UNIÓ

CONSELL DE SECTOR D'ATENCIÓ ESPECIALITZADA D'AGUTS DE LA UNIÓ
Del 29/01/2013 al 10/02/2013

Principals temes tractats:

  • Seguiment dels àmbits de Recursos Humans i Relacions Laborals. Es presenta la informació actualitzada que conté la base de dades dels associats de La Unió en relació al nombre de professionals que treballen a les institucions associades. Pel que fa a la situació del Conveni es recorda que l'acte de mediació al Departament de Relacions Laborals finalment va acabar sense acord. També es comenta la recomanació als centres públics que la jornada sigui de 1.688 h, que inclou els tres dies d'assumptes propis, i que és la mateixa que ja tenen els facultatius. Per tant, són 1.667 h efectives que, a la pràctica, suposen un increment de 68 h. Pel que fa als criteris per abordar les pròrrogues dels pactes d'empresa amb venciment a 31 de desembre, es recorden les recomanacions que es van fer des de La Unió, i que es tingui en compte que la seva vigència és fins al 7 de juliol 2013, data de finalització de la ultra activitat.
  • Valoració de l'entorn de la concertació de cara al primer trimestre de 2013. S'informa que no hi ha novetats referents al pressupost 2013 i sobre la situació de diversos temes plantejats en el Consell de Direcció del CatSalut celebrat el dilluns 28 de gener. També es comenta l'escrit enviat al director del CatSalut amb les consideracions de La Unió i el CSSC sobre l'abordatge dels temes de farmàcia des d'una visió global. (Vegeu editorial).
  • Seguiment del Pla d'actuació en relació a la Medicació Hospitalària Dispensació Ambulatòria (MHDA) del 2013.  Es dóna la benvinguda a Maria Queral Gorgues, directora del Servei Farmàcia de la Corporació Sanitaria Parc Taulí i representant de La Unió en el grup de treball de la DMA de MHDA, que informa de la reunió celebrada el dia 16 de gener de la Comissió de preus del catàleg de MHDA. En aquesta reunió es planteja una proposta de reducció de preus, en el marc del Pla d'Actuació 2013, que s'enfoca a establir una tarifa a determinats medicaments que quedaran exclosos de la DMA de la MHDA, començant pels antiretrovirals, l'hormona de creixement i l'artritis reumatoide, estalviant globalment 18.800.000€ anuals. Part d'aquest estalvi es podria aplicar al pagament de l'atenció farmacèutica, passant dels 3.000.000€ actuals a 6.000.000€. D'altra banda i, dins del pla d'actuació, es comenta que la DMA s'assignarà amb una coresponsabilització del 50%.
  • Informació de les actuacions dutes a terme amb el SEM sobre el Conveni del Servei d'Emergències 2012-2016. S'informa que s'està a l'espera de rebre resposta a les al·legacions fetes el mes de desembre a l'última proposta de conveni rebuda, on es va observar que alguns dels punts acordats no quedaven garantits. S'informarà puntualment quan s'arribi a un acord.
  • Valoració de la I Trobada de directius de La Unió. Es comenta que, arran de la valoració tant positiva de la I trobada de directius, s'està organitzant la II Trobada de directius de La Unió.
  • Informació de l'estat de situació de l'acreditació. S'informa que, al llarg d'aquesta setmana, s'aprovarà l'acord de govern i es publicitarà el contingut del Manual d'estàndards. A partir del dia 1 de març 2013, s'iniciarà el procés de sol·licitud de renovació per a l'acreditació, que estableix un període de 3 mesos. Un cop acceptada la sol·licitud, els centres disposen de 40 dies per realitzar el procés de reacreditació amb una entitat avaluadora. L'auto-avaluació es podrà fer via web.
  • Informació sobre el conveni UNESPA. Es fa referència als antecedents i denúncia del Conveni. Es comenta que, a l'última reunió, que es va celebrar el proppassat dia 22 de gener, es van produir aproximacions substancials, però alguns temes van quedar pendents de noves propostes i no es va arribar a un acord final pel que fa a les tarifes. El principal escull va ser el preu de l'activitat ambulatòria. (Vegeu editorial).
  • Informar sobre els instruments de relació i comunicació en tots els àmbits de participació dels associats. Es recorda als membres del Consell alguns dels instruments de relació que ja estan establerts per a la relació amb la nostra entitat com, per exemple, l'extranet de La Unió, on poden trobar els documents que estan vinculats amb els temes tractats en les reunions, així com una docuteca, on estan arxivats diversos documents amb temàtiques d'interès per als nostres associats. De la mateixa manera, al nostre web, poden trobar informació corporativa, informació de les diverses activitats que s'estan realitzant, de les reunions passades o futures, etc., així com informació de jornades i altres temes d'interès de la nostra entitat o d'alguna de les nostres entitats associades.

Alhora, es comenta que s'està treballant en un projecte de desenvolupament del nostre web, per tal de incorporar millores com, per exemple, la del seu funcionament. La finalitat és arbitrar fórmules perquè arribi la informació en temps i forma i perquè hi hagi retorn de la mateixa, ja sigui de forma on-line, presencialment en les reunions de Consell o a traves dels grups de treball.

S'informa també que s'ha activitat una xarxa wifi per facilitar la connexió, l'operativitat i el treball de les persones que utilitzen aquest sistema perquè, quan estiguin a La Unió, es puguin connectar de forma automàtica. En aquest sentit, es facilita el nom i la paraula de pas perquè puguin accedir-hi: Wifi UCH3 / Password: wfundaciouch.

Per últim, es comenta que en relació amb un dels projectes estratègics de La Unió, s'ha completat la base de dades de l'àrea sanitària concertada de La Unió.net amb la informació que s'ha demanat als nostres associats. Aquesta informació ens permet disposar d'una foto dels sectors i conèixer la dimensió de l'associació en cada sector i allò que representem conjuntament en el sector. És molt important que aquesta fotografia respongui a la realitat i, per això, necessitem comptar amb dades fiables. En aquest sentit, s'ha fet una tramesa a cada institució amb la informació de què disposem, per tal que ens la validin i, al mateix temps, ens facin arribar aportacions per millorar serveis als associats o de representació de La Unió.

Assistents

Membres del consell

Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta

La Unió  València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona)  Tel. 93 209 36 99
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Data última actualització: 21/02/2025