Els principals temes tractats van ser els següents:
- Informació sobre el contingut del Conveni col·lectiu de treball d'establiments sanitaris d'hospitalització, assistència, consulta i laboratoris d'anàlisis clíniques. Se sotmet a votació del Consell la signatura del pre-acord del Conveni. Per majoria absoluta es decideix no recolzar aquesta signatura. S'acorda traslladar aquesta posició i l'opinió del Consell a la Junta Directiva de La Unió per tal que ho consideri.
- Seguiment de la política sanitària i concertació per al 2012: implicació per al sector. S'informa que es van aprovar les tarifes amb la contractació separada de les altes mèdiques i les quirúrgiques i un programa de crònics diferenciat amb la finalitat de reduir els ingressos. Pels hospitals de la XHUP això representa un canvi en el model de concertació. Respecte al pagament de les tarifes, en el sector concertat, es comenta que s'estan patint endarreriments que creen incerteses en el sector.
Pel que fa al sector privat, es comenta que les asseguradores paguen a temps, però que hi ha malestar pels canvis sobtats en les tarifes. Aquesta situació es tradueix en un incompliment dels acords ja signats per les asseguradores, per un any, amb els centres.
- Seguiment i valoració de les tarifes de compra de serveis 2012 de l'activitat de rehabilitació. S'informa que són les mateixes que al 2011 i que han sofert un descens aproximat del 10%. S'informa que el sector està pendent de què l'Administració tregui el nou concurs.
- Valoració de la I Jornada del sector d'activitat privada. Es fa una valoració positiva tant per la participació com pels resultats obtinguts en la valoració. Es constata que s'han assolit els objectius que es pretenien, principalment: compartir experiències, conèixer els diferents models assistencials i debatre sobre els avantatges i les dificultats que ha comportat el seu desenvolupament i la seva contribució en l'entorn actual, des del punt de vista dels gestors i dels professionals que les duen a terme.
- Presentació de l'oficina d'atenció a l'associat. La responsable de la nova oficina d'atenció a l'associat de La Unió (Vanessa Massó) explica quin és l'objectiu d'aquest nou Departament, que neix arran de la reflexió estratègica i dels canvis organitzatius que s'han produït a La Unió. Les principals funcions seran atendre els associats sempre que necessitin resoldre preguntes i/o dubtes, vulguin fer suggeriments i/o tractar possibles desconforts, relacionats amb la seva condició d'entitat associada (drets i deures) i la seva actuació en els diferents àmbits de participació. Aquesta oficina pretén ser el canal d'entrada tant per resoldre dubtes tècnics de l'àmbit associatiu o sectorial de manera agrupada, com tots aquells que estiguin relacionats amb els serveis que ofereix la Fundació Unió (assessorament, formació, estudis i recerca).
Assistents
Membres del Consell