Els principals temes tractats van ser els següents:
Abordatge de l'escenari econòmic salut i atenció a la dependència (mesures d'estalvi i retallades) a nivell de comunicació, a càrrec d'Helena Ris, directora general de La Unió.
Se subratlla la necessitat d'actuar des del Consell en un moment com l'actual per tal de donar suport a les entitats i per tal de posar en valor la feina del Consell Tècnic Assessor.
S'acorda, de manera immediata, enviar als gerents i als responsables de comunicació un seguit de recomanacions, en el marc del seguiment de mesures d'ajustament. S'envien el dia 24 i s'emmarquen en:
L'Observatori de seguiment de mesures d'ajustament de La Unió i, tenint en compte que a partir del dia 31 de març el CatSalut tancarà els precontractes amb les entitats sanitàries i es farà un balanç de l'impacte de les mesures, s'informarà puntualment a les entitats associades i es faran els posicionaments oportuns.
Des del Consell Tècnic Assessor de Comunicació i RSC de La Unió s'ha analitzat la situació des del punt de vista de la comunicació com a eina estratègica i l'impacte que les possibles conseqüències puguin tenir sobre la imatge de les entitats i el conjunt del sector. Els membres del consell coincideixen en què en aquests moments és especialment important:
Mantenir la direcció de comunicació informada sobre el seguiment de les mesures particulars als centres, ja que, com a eina estratègica que és de l'organització, necessita informació puntual i de primera mà per a realitzar correctament la seva feina al servei de l'organització.
Tenir preparat un document reactiu amb els missatges clau que es volen transmetre preveient la demanda d'informació que hi haurà per part dels periodistes en el moment en què cada centre hagi decidit les mesures de sostenibilitat a prendre.
Escollir un únic portaveu del centre que s'haurà de cenyir als missatges clau predefinits.
Reforçar les polítiques de comunicació interna, informant puntualment al personal per tal d'evitar que s'assabenti de les mesures per la premsa o altres agents externs, i per intentar que tota l'organització s'impliqui i assumeixi, en la part de responsabilitat que li pertoqui, la consecució de les mesures de sostenibilitat que s'hauran d'aplicar.
Mantenir canals de comunicació oberts amb els grups d'interès per facilitar una correcta comunicació en cada moment i adequada a cada grup.
El grup acorda mantenir-se en contacte permanent durant les pròximes setmanes i actuar en funció dels esdeveniments que es vagin produint.
Jornada 2011: La comunicació com a eina estratègia (formació del comitè organitzador, objectius i abast de la jornada). Discussió proposta d'estudi.
S'acorda que la sessió giri al voltant de la comunicació en temps de crisi i que probablement l'objecte d'estudi sigui l'abordatge de les mesures d'ajustament en les diferents entitats associades. Des de La Unió, s'enviarà una proposta.
Membres del Consell Tècnic
Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta
La Unió València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona) Tel. 93 209 36 99