S'ha constituït, a la seu dels Serveis Territorials del Departament de Treball, la Mesa de negociació del conveni col·lectiu dels centres concertats de la XHUP, d'atenció primària, sociosanitaris i de salut mental. Finalment, la Mesa ha quedat constituïda per set membres de CCOO, sis d'UGT i dos de Metges de Catalunya, pel que fa a la representació sindical. Per part de la representació empresarial seran set membres de CAPSS, set de La Unió i un d'ACES. No obstant això, en el cas de les organitzacions patronals, serà necessari per la validesa estatutària del conveni que els subscriguin les dues entitats majoritàries.
S'ha posat de manifest la disconformitat de Metges de Catalunya i de SATSE en considerar que l'àmbit del conveni està mal definit d'inici i, per tant, la ponderació d'aquesta representativitat. A més, Metges de Catalunya ha expressat la seva manca de reconeixement d'aquest àmbit de negociació per tractar els temes referits específicament a les condicions laborals i professionals dels metges.
Les parts s'han emplaçat a proposar un president i secretari per dirigir les negociacions i a formular les matèries objecte de negociació per a la propera reunió a celebrar dins la primera quinzena del mes d'octubre.
Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta
La Unió València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona) Tel. 93 209 36 99