Les organitzacions empresarials Unió Catalana d'Hospitals, el Consorci de Salut i Social de Catalunya i l'Associació Catalana d'Entitats de Salut han acceptat la proposta de mediació del president de la Comissió Negociadora per tal d'arribar a un acord en el Conveni del sector sanitari concertat (àmbit hospitalari, sociosanitari, atenció primària i salut mental), que afecta uns 60.000 treballadors al nostre país. En el mateix sentit, s'han pronunciat les organitzacions sindicals CCOO, UGT i SATSE.
El conveni ha estat negociat intensament en un context de dificultats econòmiques i s'ha desencallat un cop el Departament de Salut ha aprovat un increment de tarifes per als centres, a partir de l'1 de maig.
El plantejament patronal de destinar íntegrament aquests recursos a la recuperació salarial dels treballadors dels sector, tal com recull la proposta del president de la Mesa Negociadora, ha permès arribar a l'acord per assolir el conveni de la sanitat concertada, que tindrà una durada fins al desembre del 2016.
Les organitzacions assumiran l'esforç que suposa aquest conveni, a més d'assumir amb recursos propis increments de despesa generats per la pujada de l'IVA, cotitzacions a la Seguretat Social i altres despeses de consums i fàrmacs, que s'hauran d'afegir a les malmeses economies de les entitats d'aquest sector.
Podeu consultar a la nota de premsa al document adjunt.
Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta
La Unió València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona) Tel. 93 209 36 99