Debat i aportacions dels professionals mèdics

Debat i aportacions dels professionals mèdics
Dilluns 25/05/2015

A continuació es presenten les aportacions més rellevants del grup mèdic sobre especialització i terciarisme. Pel que fa als resultats quantitatius, les puntuacions mitjanes per afirmacions són les següents:
grups focals, debat professionals, terciarisme i especialitat, professionals mèdics, resultats quantitatius

En segon lloc, atenent a la priorització factorial que es va demanar als professionals, destaca que:

  • Els professionals afirmen que el desenvolupament de les especialitats d'infermeria incidirà en una major orientació a l'assistència centrada en el pacient mitjançant la gestió de casos.
  • Un altre factor que els professionals valoren és que les especialitats d'infermeria facilitaran una millor integració en equips interdisciplinaris.

Aportacions qualitatives

Reorganització de l'atenció d'alta especialització i terciarisme

  • En general, al revisar la necessitat de reorganització de l'atenció d'alta especialització i terciarisme, la majoria dels participants al grup de professionals mèdics assumeix que la seva organització podria renunciar a alguna de les línies de terciarisme si no s'arriba a l'atenció d'un determinat volum de casos clínics.
  • En aquest sentit, es valora que, dins d'aquesta necessitat dirigida des de la planificació sanitària, són extremadament positives les aliances i els acords entre institucions per –en un determinat territori– oferir serveis especialitzats sense necessitat de duplicitat. real6

La introducció de les especialitats d'infermeria

  • La introducció de les especialitats d'infermeria es visualitza com si hagués de permetre una millor integració dels equips multidisciplinaris i ajudar a adquirir una orientació més centrada en la persona, a través del paper del gestor de casos.
  • Així mateix, els metges consideren que no tindrà un gran impacte la pressió salarial que l'especialització del col·lectiu d'infermeria pot representar.

Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta

La Unió  València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona)  Tel. 93 209 36 99
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Data última actualització: 21/02/2025