Kathy Matilla, vocal de la junta directiva de DIRCOM Catalunya, va presentar El Decàleg DIRCOM. 10 preguntes i 10 respostes sobre la funció de la Direcció de Comunicació, a l'última part del plenari. A la seva intervenció, Matilla va subratllar que la funció del dircom no és una disciplina acadèmica, sinó una posició professional.
Així mateix, va donar molta importància al fet que un dircom compti amb el suport total de la Direcció General de l'empresa ja que, tal com va comentar, si no és així, no pot actuar com cal i no té autoritat per dir a les altres direccions com comunicar. En aquest sentit, també va fer referència a la necessitat d'integrar el dircom al Comitè de Direcció, perquè estigui al dia de l'estratègia i dels plans corporatius i pugui assessorar sobre què cal comunicar i com fer-ho. A més, va recordar que la funció d'un dircom va més enllà de decidir què surt als mitjans i què no.
La vocal de DIRCOM Catalunya també va parlar sobre la formació que ha de tenir un dircom, qui, segons va dir, necessita nocions de tots els departaments d'una empresa (finances, recursos humans, producció, etc.), sense oblidar els coneixements de comunicació interna, màrqueting i publicitat.
En un altre ordre de coses, Kathy Matilla va explicar que no és fàcil mesurar el que aporta la comunicació des del punt de vista del negoci i que fer-ho requereix molts recursos. Malgrat això, va destacar que el valor d'una marca és intangible però sí quantificable econòmicament.
Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta
La Unió València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona) Tel. 93 209 36 99