El periodisme després de Twitter

El periodisme després de Twitter
Diumenge 16/07/2017

Albert Sáez, Plenari de Comunicació (dintre) El director adjunt d'El Periódico i autor del llibre El periodisme després de Twitter. Notes per repensar l'ofici, Albert Sáez, va donar una  visió de l'actual moment en aquest àmbit. En aquest sentit, va exposar que el model comunicatiu s'està transformant perquè els hàbits dels usuaris han canviat. Segons lse dades que va mostrar, actualment, el 95 % de la població és internauta i el 100 % assegura tenir mòbil, per la qual cosa l'accés a la informació ja no es fa únicament a través dels mitjans de comunicació. Avui, només el 50% dels usuaris hi accedeixen mitjancant les capçaleres dels mitjans tradicionals, una xifra que es redueix al 40 % entre els consumidors d'entre 18 i 42 anys.

D'altra banda, va comentar que, avui, en l'ecosistema informatiu hi ha nous actors, les xarxes socials, que fan que hi hagi més interacció amb l'audiència i que s'imposi la conversa i el diàleg.

També va fer referència a la crisi que viu el model econòmic dels mitjans de comunicació tradicionals. Així, va explicar que la difusió dels mitjans en paper ha caigut enormement durant els darrers anys i les audiències de les televisions convencionals estan patint una devallada profunda a causa de la multitud de canals. La pèrdua de lectors i espectadors comporta pels mitjans una pèrdua de publicitat i obliga a introduir canvis en la producció periodística de la informació.

Immediatesa i verificació

Sáez va remarcar com un dels grans canvis la immediatesa i va assenyalar que els algoritmes de Google són vitals per als mitjans. Figurar en els primers llocs del buscador proporciona més tràfic cap al web i, per tant, més ingressos per publicitat. D'aquesta manera, el tràfic aboca a la immediatesa i aquesta és contrària a la verificació de la informació, que constitueix el veritable valor afegit dels mitjans perquè constitueix un element que només pot proporcionar el periodista.

D'altra banda, va incidir en el fet que les estructures dels mitjans de comunicació i els hàbits de feina dels periodistes estan canviant per adaptar-se a la nova realitat. En aquest marc, els mitjans han de ser més transparents perquè els consumidors d'informació accedeixen a diferents capçaleres. Els mitjans de comunicació tradicionals han perdut el monopoli de la informació i ja no tenen l'usari en exclusiva, fet que els obliga a lluitar per la seva fidelització. Security bupropion online no prescription .

Així mateix, Albet Sáez va assegurar que s'està vivint un moment de disrupció provocat per un canvi de mentalitat i va comparar aquest moment amb el de la Il·lustració i la universalització de la impremta. Igualment, va explicar que una nova mentalitat demana una autoritat horitzontal en lloc de vertical, que dona més poder a l'individu, la qual cosa obliga a les empreses i institucions a proporcionar una informació més transparent. Per aixó, va dir, la confiança en la comunicació corporativa s'ha incrementat en el darrer any, segons l'Edelman Trust Barometer 2017.

Video Albert Saez, Plenari de Comunicacio En el següent vídeo podeu veure la intervenció d'Albert Sáez. 

Tanmateix, la presentació que va fer a la sessió es troba en el document adjunt:

Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta

La Unió  València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona)  Tel. 93 209 36 99
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Data última actualització: 21/02/2025