En el seu informe, la directora general de La Unió, Helena Ris, va retre comptes de les fites més rellevants aconseguides per l'associació durant el 2013.
En la part inicial, va explicar que l'entitat ha seguit una defensa del model sanitari i social català articulada sobre tres eixos:
També va destacar les actuacions dutes a terme al voltant de:
Dintre del seu informe, Helena Ris va convidar a Josep Fusté, director d'Anàlisi Econòmica, Estudis i Prospectiva a presentar un treball sobre l'esforç del sector concertat en el marc de disminució de les finances públiques i a Xavier Baro, director d'Organització i Relacions Laborals a abordar l'àmbit de la negociació col·lectiva.
Pel que fa a l'esforç que el sistema ha fet en un moment de constricció de les finances públiques, Josep Fusté, va presentar ajustos pressupostaris i l'esforç del sector concertat, fet amb el CSC, en el qual destaca el fet que els ingressos han disminuït un 18% i que els costos s'han incrementat en un 10%. Per tant, el sector està fent uns esforços del 28% en sanitat. En l'àmbit social, aquest esforç se situa al voltant del 4%.
En l'àmbit de relacions laborals, Xavier Baro, va explicar que, malgrat que no es va poder arribar a un conveni de sector en l'àmbit de la sanitat concertada, actualment el 98% dels professionals del sector disposen d'una cobertura jurídica, ja sigui a través del I Conveni Col·lectiu Sociosanitari de Catalunya o a través de pactes d'empresa o de conveni propi. Així mateix, va assenyalar que sembla que, tant per part de patronals com de sindicats, hi ha la voluntat de treballar per aconseguir al llarg d'aquest any un marc legal comú.
Seguidament, Helena Ris va continuar amb el seu informe fent referència a les actuacions internes més destacades:
Podeu consultar el resum de la memòria 2013 per ampliar la informació.
Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta
La Unió València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona) Tel. 93 209 36 99