La Unió organitza la jornada "L'atenció sociosanitària a Catalunya, construint el futur" , el proper 3 de març a l'Aula Edifici Docent de Sant Joan de Déu (Passeig de Sant Joan de Déu, 2- 08950 Esplugues de Llobregat, Barcelona), amb la finalitat de constituir un espai de reflexió i debat sobre quin és el paper de l'atenció sociosanitària en l'escenari de futur de l'atenció sanitària.
Les perspectives de futur, amb l'envelliment de la població i l'augment de la complexitat i de les necessitats sanitàries dels pacients atesos, configura un escenari en el que l'atenció sociosanitària tindrà un espai definit per la seva capacitat de donar resposta a l'atenció crònica de forma eficient i ajustada a aquesta demanda. Necessàriament el sector sociosanitari ha de coordinar-se amb els àmbits fronterers de l'atenció a la dependència i, aguts i atenció primària, conservant el seu paper nuclear en l'atenció dels malalts crònics amb necessitats específiques.
La consellera de Salut, Marina Geli farà la inauguració i el conseller de sanitat del País Basc, Rafael Bengoa la conferència inaugural "L'impacte de les malalties cròniques en la sostenibilitat del sistema sanitari". L'expert Göran Setenberg , Procyoon Management Consulting AB. Suècia aportarà una visió internacional.
Durant la jornada es presentaran dos estudis: L'estudi comparatiu dels models d'atenció sociosanitària a l'estat espanyol i l'evolució de la complexitat assistencial en el marc de l'atenció sociosanitària .
Podeu accedir al programa preliminar de la jornada.
Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta
La Unió València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona) Tel. 93 209 36 99