La Unió considera que la confirmació de l'Estat sobre la pujada d'impostos és un greu error que incrementarà els costos del sistema sanitari i social, en tractar-se d'una mesura que afectarà directament a les empreses prestatàries de serveis de salut i socials, les quals no poden recuperar l'IVA que paguen en la compra de béns i serveis per dur a terme les seves activitats diàries.
Segons la institució, els sectors sanitari i social, en centrar la seva tasca en serveis bàsics que juguen un paper essencial de cohesió social, no només haurien de quedar al marge dels increments tributaris sinó que haurien de disposar d'un marc amb gravàmens inferiors als actuals.
Per això, segons un estudi presentat per La Unió , es proposa seguir el camí contrari que el que marca el govern de l'Estat i abaixar l'Impost de Societats, l'IRPF, l'IVA i l'IBI, amb la finalitat d'afavorir el sector sanitari i social en una situació de greu crisi econòmica com l'actual.
Els mitjans s'han fet ressò d'aquesta informació. Podeu consultar el recull del que s'ha publicat i el text íntegre de la nota de premsa .
Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta
La Unió València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona) Tel. 93 209 36 99