Les reordenacions assistencials, un canvi en el sistema

Les reordenacions assistencials, un canvi en el sistema
Dijous 12/12/2013

El grup va estar conduit per José Luís Ibáñez i Enric Mangas, amb el suport d'Anna Riera. Hi van participar 38 directius.

Les reordenacions assistencials (RAT) han de constituir una eina per a la millora de l'eficiència i qualitat assistencials. Alhora, suposen la necessitat d'introduir canvis en les mateixes organitzacions sanitàries.

El grup va considerar en la seva anàlisi tres aspectes que defineixen la RAT:

  • Les adequacions del model de serveis per assolir eficiència assistencial en un territori.
  • Les reordenacions de l'oferta de serveis en un territori, des del lideratge de l'adminstració sanitària que impulsi els canvis.
  • Reordenacions genèriques que afecten tots els proveïdors per igual.

A partir d'aquí, es va estudiar el paper tant dels proveïdors com de l'administració sanitària en el lideratge del canvi en el sistema, així com de les conseqüències de l'adaptació de les entitats i els professionals.

Les principals consclusions del grup van ser:

  • Per a l'eficiència assistencial en un territori són necessaris grans acords entre proveïdors, amb un paper actiu d'adequar l'oferta de serveis a través d'aliances.
  • Per als canvis impulsats per l'administració sanitària cal recollir el coneixement del proveïdor en el territori i marcar regles de joc clares i transparents.
  • Per a reordenacions genèriques cal treballar en xarxa millorant la transversalitat i la coordinació.

 

IV Jornada Associativa grup treball 3

 

Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta

La Unió  València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona)  Tel. 93 209 36 99
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Data última actualització: 21/02/2025