L'acte de mediació per a la constitució de la mesa de negociació del IV conveni col·lectiu d'empreses d'atenció domiciliària de Catalunya, celebrat a la seu de la de la Direcció General de Relacions Laborals del Departament de Treball, i instat per CCOO i UGT, va finalitzar sense acord. Les organitzacions sindicals expresades van seguir sense acceptar la composició de la representació empresarial que havien pactat les organitzacions patronals AISC, ACRA, La Unió, CECAD i ASADE, entitats representatives en el sector.
La causa del desacord rau en la no acceptació del fet que, per a que el conveni assoleixi la condició de conveni col·lectiu d'abast general, calgui la signatura de les organitzacions AISC i ACRA, ja que entenen que aquesta circumstància resta capacitat negociadora al conjunt de les organitzacions.
Atesa la dificultat de l'acreditació documental de la representativitat empresarial a causa de l'atomització empresarial i d'empleats, el fet de no acceptar-se per part de les organitzacions sindicals la representació pactada per las representacions empresarials, produeix una situació especialment complexa que endarrereix la negociació de forma significativa.
Les parts tornaran a reunir-se properament, tot i que en una data encara no determinada, per intentar trobar una solució que satisfaci a totes elles.
Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta
La Unió València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona) Tel. 93 209 36 99