Nota informativa de l’ICASS sobre copagament

Nota informativa de l’ICASS sobre copagament
Dilluns 16/06/2014

El passat 29 d'abril es va publicar una nova normativa que modifica els criteris que es tenen en compte per valorar la participació de les persones beneficiàries en el finançament de les prestacions no gratuïtes incloses a la Cartera de Serveis Socials, així com per determinar l'import de les prestacions econòmiques del Sistema per a l'Autonomia i l'Atenció a la Dependència (SAAD) en l'àmbit territorial de Catalunya. Segons s'ha informat per part de la Subdirecció General de Prestacions Socials de l'ICASS, aquesta revisió de la capacitat econòmica de les persones beneficiàries és una eina imprescindible per ajustar a cada persona el pagament que li pertoca en funció de la seva capacitat econòmica i evitar, així, possibles situacions de desigualtat. També es tenen en compte les càrregues familiars.

Per donar compliment a aquesta nova normativa, el Departament de Benestar Social i Família ha consultat les dades personals necessàries per a l'estudi de cada expedient i, com a resultat d'aquestes consultes, les persones els expedients de les quals hagin estat revisats rebran per correu a l'adreça del centre on són ingressades:

  • Una carta amb la  informació sobre la nova aportació provisional.
  • Un full on s'hi especificaran les dades que s'han tingut en compte per al resultat de la nova aportació.
  • Una “declaració responsable”:  atès que l'import esmentat és provisional, caldrà que la persona interessada o el seu representant legal empleni aquesta declaració responsable amb les dades que poden modificar l'aportació provisional (dades sobre persones a càrrec, hipoteques, etc.).

Un cop emplenada la declaració responsable, la persona interessada o el seu representant legal l'haurà de signar i retornar en un termini màxim de vint dies hàbils. Per retornar-la, es podrà fer per correu postal mitjançant correu administratiu o, presencialment, a qualsevol de les oficines de registre del Departament de Benestar Social i Família, que es poden consultar a www.gencat.cat/benestarsocialifamilia/registres, o també als llocs establerts per l'article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. En cas que no es faci arribar la declaració responsable emplenada i signada en el termini indicat, l'aportació provisional passarà a definitiva, mitjançant resolució administrativa, sens perjudici de les comprovacions que pugui fer el Departament de Benestar Social i Família.

Els centres que tinguin persones ingressades que siguin revisades rebran un escrit personalitzat i, un cop les aportacions siguin definitives, seran informats de les noves aportacions, per tal que puguin ajustar els pagaments dels usuaris el més aviat possible, siguin a l'alça o a la baixa.

Per tal de resoldre qualsevol incidència o consulta que es pugui produir, els treballadors socials dels centres disposaran dels telèfons del Servei de Prestacions 93 882 2630, 93 882 2770 o 93 882 2685 i de l'adreça de correu electrònic copagamentserveiprestacions.bsf@gencat.cat.

Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta

La Unió  València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona)  Tel. 93 209 36 99
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Data última actualització: 21/02/2025