El passat 28 de novembre es va publicar al BOE la modificació de la Llei de l'IVA que inclou el canvi de tipus impositiu de determinats productes sanitaris. Podeu consultar una nota informativa al respecte, en la qual trobareu la informació que conté aquesta modificació legislativa. Cal tenir present que encara persisteixen alguns dubtes interpretatius, per la qual cosa es faran noves versions actualitzades d'aquesta mateixa nota informativa, conforme es vagin aclarint els dubtes a partir de futures consultes i resolucions de l'autoritat tributària. Des de La Unió es treballa amb les empreses, a través de FENIN, per obtenir resposta a les qüestions que encara queden pendents d'aclarir.
Així mateix, cal destacar que des de La Unió i el CSC s'ha tramès als grups parlamentaris del Congrés dels Diputats i del Senat una proposta perquè incorporin una esmena als Pressupostos Generals de l'Estat. L'objectiu és que l'increment de recaptació que suposa l'IVA que pagaran addicionalment els centres sanitaris del sistema públic reverteixi per la via pressupostària al mateix sector sanitari, concretament en el cas de Catalunya, al SISCAT.
L'augment de l‘IVA i l'afectació que causarà al sector sanitari és un tema d'especial d'interès per a La Unió. Precisament aquesta setmana s'ha publicat a La Vanguardia un article d'opinió del president de l'associació empresarial, Manel Jovells, sobre aquest assumpte. Podeu llegir-lo aquí.
Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta
La Unió València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona) Tel. 93 209 36 99