Seguiment dels treballs i acords de la Mesa Social per a un acord marc de RRHH del sistema sanitari: En aquests moments els posicionaments estan allunyats sobre tot per les grans expectatives aixecades des de l'inici del procés per part de l'Administració sanità ria. No obstant es troba pendent una darrera ronda de reunions entre les organitzacions patronals i les organitzacions sindicals que hauria de posicionar a tothom de manera definitiva per a una eventual reunió pel dia 22 de novembre.
Comissió negociadora del conveni de la XHUP: en la propera mesa negociadora del dia 23 de novembre es presentarà una proposta tenint en compte les converses mantingudes fins ara però, sobre tot, les posicions definides per totes les parts en la reunió del dia anterior sobre l'Acord Marc. S'entén que en aquesta reunió es tindrà un escenari relativament aproximat del que poden ser les possibilitats econòmiques sobre les que abordar la negociació del conveni.
Pòlissa de Responsabilitat Civil en Salut Mental: posicionament i accions a desenvolupar: restem a l'espera de la resposta de la correduria a les peticions que es varen realitzar.
Pressupost consolidat ICS/SCS per al 2006: es va informar de l'aprovació del pressupost, que s'ha vist augmentat un 9,73% respecte el pressupost inicial de 2005 i en un 10,99% respecte a la previsió de despesa realitzada de l'exercici 2005 (base setembre 2005), seguint una tendència continuista respecte als darrers anys. Com l'any passat, l'objectiu es garantir la suficiència pressupostà ria en l'exercici i evitar desviacions finals.
Conclusions més destacades de l'informe Central de Balanços 2003:
- Es va informar de que el pressupost destinat al sector de salut mental va ser de 142 M€, 6,5% del total destinat a la compra de serveis al sector concertat (2.158 M€)
-En conjunt, el creixement anual es situa en el 20%
-En termes d'UMEP, l'activitat de salut mental creix un 5% al 2003 i la resta d'activitat (SS) un 34%. Aquesta tendència creixent de l'activitat sociosanità ria, ha fet que el pes de l'activitat de salut mental passi a representar el 87% al 2003, quant al 1998 pesava el 91%
-Els marges han crescut grà cies a un increment d'ingressos superiors al increment de les despeses (20% vs. 16%)
-En termes comparatius, entre el 2002 i 2003, el personal de titulació superior (TGS) i de grau mig (TGM) s'incrementa, guanyant pes sobre el total de plantilla i seguint la tendència d'anys anteriors. Per contra, es disminueix el personal en formació professional (FP) i de serveis generals. El personal de manteniment no experimenta cap canvi.
Seguiment dels grups de treball del Consell: benchmarking, manca de professionals. S'informa del seguiment del treball d'aquest grup, i de la reunió inicial que va mantenir el passat dia 7. Es comunica al sector que aquells membres interessats es podrien encara incorporar al grup en la propera reunió, que es realitzarà el dia 28 de novembre a les 16:30h a la Unió.
Tancament de la proposta definitiva del Pla de Treball del Consell per al 2006. S'insta als membres a realitzar les seves aportacions de cara al programa de l'any 2006, per a configurar el pla de treball del consell en el marc del pla de treball i objectius de la Unió per al 2006.