Una eina al servei de la gestió de compres

Una eina al servei de la gestió de compres
Dilluns 13/04/2015

A continuació, Conxita Molina, cap de Compres i Logística d'Althaia, Xarxa Universitària Assistencial de Manresa, va explicar l'experiència de la seva entitat amb l'ús de la plataforma de compres de Bionexo. Molina va destacar que la implementació de la plataforma va coincidir amb un nou enfocament estratègic del departament de compres. En aquest nou marc, va donar a conèixer les raons per les quals l'entitat es va decantar per aquest tipus de solució: per aprofundir en un coneixement més gran del mercat, per minimitzar processos administratius amb poc valor afegir, per garantir un procés de lliure concurrència i per coherència amb les polítiques de transparència de l'organització.

Pel que fa a l'experiència d'implementació, va remarcar que no va ser traumàtica, que va ser imprescindible el recolzament de la direcció i que va comptar amb el suport de l'equip de compres. Molina va afegir que les principals resistències van sorgir dels proveïdors.

Segons va exposar, els principals canvis que s'han produït a l'entitat són:

  • Més predisposició al canvi de productes.
  • Equip de treball amb dinàmiques de treball i horaris dedicats.
  • Transparència i traçabilitat en tot el procés de negociació.
  • Més informació, més proveïdors potencials (1.147) i més competitivitat.
  • Disminució de la demanda operativa i de la burocratització dels processos.
  • Innovació orientada a la compra electrònica.
  • Accés a una eina amigable per ordenar la informació.
  • Resultats reals de reducció de preus i millor relació qualitat-preu.

Podeu descarregar la presentació de Conxita Molina:

Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta

La Unió  València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona)  Tel. 93 209 36 99
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Data última actualització: 21/02/2025