USO DE COOKIES
Utilizamos cookies necesarias de sistema para el correcto funcionamiento de la web y cookies opcionales de Google Analytics para obtener estadísticas de visita.
 +info

Configuración cookies

  • Necesarias

    Las cookies necesarias son absolutamente esenciales para que el sitio web funcione correctamente. Esta categoría sólo incluye galletas que garantizan funcionalidades básicas y funciones de seguridad del sitio web. Estas cookies no almacenan información personal.

    NombreProveedorPropiedadFinalidadCaducidad+info
    _GRECAPTCHAgoogle.comPropia Proveer protección antispam con el servicio reCaptcha6 meses
    cc_cookie_accept_2024uch.catPropia Usada para confirmar que el usuario ha confirmado/rechazado las cookies (y qué tipos acepta)1 año
    CMS_UCH_2013uch.catPropia Cookie técnica: cookie de sesión PHP. Guarda el id de sesión de usuario.al terminar la sesión

  • Análisis

    Les cookies analítiques s'utilitzen per entendre com interactuen els visitantes amb el lloc web. Aquestes cookies ajuden a proporcionar informació sobre mètriques, el nombre de visitants, el percentatge de rebots, la font del trànsit, etc.

    NombreProveedorPropiedadFinalidadCaducidad+info
    _gaGoogle AnalyticsDe tercerosCookie de análisis o medición: Tracking por parte de google por google analytics1 minuto
    _ga_GHR57CGY9V2Google AnalyticsDe tercerosCookie de análisis o medición: Identifica a los usuarios y proporciona información sobre cómo los usuarios encuentran la página web y cómo la utilizan para realización de Informes estadísticos2 años

ConfigurarRechazar todasAceptar todas

Transmitir confianza

Transmitir confianza
27/06/2015
Cristina Aragüés, directora de Comunicació de La Unió

Avui en dia, pacients, consumidors, afiliats, etc. exigeixen a qualsevol tipus d'organització un lideratge ètic i un comportament corporatiu de màxima qualitat. L'alta direcció té el repte de preservar i d'incentivar aquest tipus d'actuacions. Les relacions que s'estableixen en el si de la pròpia organització, amb els agents amb qui col·labora i amb la societat, condicionen la seva reputació.

La interacció amb l'organització es basa en una oferta tangible o en la creació de valor, però també en el respecte a les creences dels diferents públics. Com un efecte mirall, aquesta interacció es transforma en percepció i la imatge resultant desemboca en confiança, que pot arribar a ser mesurada en grau de satisfacció.

Perquè tot això esdevingui realitat a les organitzacions, hi ha una peça essencial que ha de funcionar com un engranatge: la comunicació. Aquesta disciplina és fonamental per alinear els objectius de la direcció i de l'organització, difondre els valors i la cultura d'empresa i projectar una imatge. També és fonamental per fer arribar un missatge, un relat entenedor, i aconseguir que els diferents públics l'entenguin en el sentit que ha estat creat.

Habitualment, qui assumeix aquestes funcions és el director de comunicació (dircom), qui s'ocupa de la política de comunicació corporativa així com de vetllar per l'increment d'actius intangibles (notorietat, marca, imatge i reputació corporatives).

Una bona política de comunicació permet que els públics s'identifiquin amb una marca, un producte, una idea, etc. i valorin els beneficis de fer-hi confiança més enllà de conèixer-los.

En un món cada vegada més global, més connectat, més canviant i més competitiu, la ciutadania és més exigent respecte al rol de les organitzacions. Des de la transparència i la coherència, la comunicació i, en especial, la figura del dircom, és bàsica per contribuir a que la identitat projectada i la imatge percebuda siguin dues cares de la mateixa moneda: una organització que transmet confiança.

Per aquest motiu, us convidem a llegir El Decàleg DIRCOM. 10 preguntes i 10 respostes sobre la funció de Direcció de la Comunicació, presentat per Kathy Matilla, vocal president de DIRCOM Catalunya, en el marc de l'últim Plenari de Comunicació de La Unió.


1 Comentarios
Comentarios
Cristina,
Aportacions com aquesta posen en valor la Comunicació i l’emmarca com eina estratègica prioritària dins de les organitzacions. Els actius intangibles són una peça fonamental per a una marca/institució i el DirCom és la peça clau perquè l'engranatge funcioni.
Bona reflexió!
15/07/2015
Lluís Guilera Roche

Deja tu comentario
Notificación vía correo electrónico de los nuevos comentarios
La Unió se reserva la no publicación de los comentarios que por su contenido no respeten las normas básicas de educación, civismo y diálogo.

Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta

La Unió  València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona)  Tel. 93 209 36 99
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Fecha última actualización: 17/04/2025