GERENTA/T - Ref. OTD-01-25

GERENTA/T - Ref. OTD-01-25
Vigència de l'oferta: 14/01/2025 - 13/02/2025

Dades de l'entitat

Entitat: Institut de Diagnòstic per la Imatge
Centre de treball: Institut de Diagnòstic per la Imatge
Població: Barcelona

Perfil del lloc de treball

Lloc de treball: GERENTA/T
Funcions i tasques principals:

MISSIÓ:

Aconseguir prestar una assistència sanitària excel·lent, liderant l’equip professional de l’Institut de Diagnòstic per la Imatge, orientant la seva política de servei vers a la ciutadania a la que serveix, i adaptant-se als nous reptes, en un context de carestia de professionals, tot integrant la docència i la recerca i la tecnologia com a elements que coadjuvin al procés assistencial, amb especial atenció al telediagnòstic, al temps que s’efectua una gestió sostenible, acurada i rigorosa dels recursos públics en el marc dels valors institucionals que estableixi el Consell d’Administració.

Liderar la digitalització de solucions transversals per a tot el SISCAT com a suport diagnòstic tant en l’àmbit de la imatge com en l’àmbit biomèdic, alineant-se amb el Servei Català de la Salut en l’estratègia salut digital.

FUNCIONS:

I.- A nivell estratègic:

  • Dissenyar, planificar, fomentar, organitzar, implantar, dirigir, gestionar i liderar, conjuntament amb l’equip de professionals, el model de gestió de tota la institució i a tots els nivells, en el marc de les directrius que presenti i que caldrà que aprovi el Consell d’Administració, establint els valors i la cultura institucional en que vulgui fonamentar el model de gestió que  plantegi.

II.- A nivell operatiu, de conformitat amb l’article 9 dels seus estatuts:

  • Executar i fer complir els acords del Consell d'Administració i les disposicions de la Presidència a fi d'assolir els objectius de l'Institut.
  • Administrar el patrimoni i els béns de l'empresa pública, d'acord amb les atribucions que li hagin estat encomanades pel Consell d'Administració.
  • Executar el pla d'inversions anual i formalitzar, si s'escau, els contractes d'obres, instal·lacions, serveis i subministraments.
  • D'acord amb els criteris o les instruccions que estableixi el Consell d'Administració, contractar, separar o rescindir les relacions de treball amb el personal fix, temporal, eventual, interí o de suplències de caràcter laboral; i aprovar els ascensos de categoria del personal fix de caràcter laboral, les funcions i els trasllats del personal.
  • Autoritzar les despeses i ordenar els pagaments de l'empresa pública, de conformitat amb les atribucions que li hagin estat assignades pel Consell d'Administració.
  • Preparar la documentació que, per mitjà de la Presidència, s'ha de sotmetre a la consideració del Consell d'Administració i informar de tot el que sigui necessari per a l'adequat exercici de les seves competències, particularment pel que fa a la confecció i el compliment del pressupost anual i als plans generals d'actuació.
  • Informar periòdicament el Consell d'Administració sobre el funcionament i l'estat de situació de l'Institut.
  • Les que li atribueixin aquests Estatuts i les que el Consell d'Administració i la persona titular de la Presidència li deleguin, dins de les seves atribucions respectives.

Totes aquestes funcions es portaran a terme a traves de les estructures directives i/ o de comandament dels diferents àmbits i que dependran orgànicament i funcionalment de la gerència, llevat de les funcions pròpies i indelegables del màxim òrgan executiu.

Altres dades d'interès :

L’Institut de Diagnòstic per la Imatge és una empresa pública amb naturalesa d'entitat de dret públic amb personalitat jurídica pròpia, l'actuació de la qual s'ajusta al dret privat adscrita a l'Administració de la Generalitat de Catalunya, mitjançant el Servei Català de la Salut.

El seu objectiu és la prestació de serveis assistencials, docents i de recerca i, en especial, la direcció, la gestió, l'administració i la prestació de serveis de diagnòstic per la imatge i de medicina nuclear, així com de qualsevol altre servei mèdic o clínic relacionat amb l'ús i el tractament de la imatge mèdica. Així mateix, promoure la innovació i gestionar els coneixements i els drets de propietat intel·lectual i industrial que se'n derivin i desenvolupar programes especials d'aplicació de noves tècniques de diagnòstic i terapèutiques, prèviament a la implantació, incloent-hi la fabricació i comercialització de programari mèdic amb consideració de producte sanitari.

En data 30 de desembre de 2024 el Consell d’Administració de l’Institut de Diagnòstic per la Imatge (endavant IDI) ha acordat la definició del procés de selecció, mitjançant convocatòria pública per lliure designació, per a la contractació de la persona que ocupi la Gerència de l’Institut de Diagnòstic per la Imatge.

Condicions econòmiques i laborals

Tipus de contracte: D’alta direcció. Règim personal directiu del sector públic de la Generalitat de Catalunya, Disposició Addicional 21na llei 2/2014, del 27 de gener.
Data d'incorporació prevista: Immediata.
Jornada: Completa.
Horari/Torn: Sense horari, amb dedicació exclusiva, i subjectes a la normativa d’incompatibilitats de la Generalitat de Catalunya.
Retribució bruta anual: Fix: 98.404,19 € /a (segons 2024). Variable: Fins a 7.107,92 €, vinculat a l’assoliment d’objectius.

Perfil professional del candidat

Formació de base:
Grau universitari o Llicenciatura oficial a España o degudament homologat.
Formació complementària:

ES VALORARÀ:

  • Formació de Màster o Postgrau, preferentment relacionada amb l’àmbit de la gestió.
  • Formació complementaria en direcció i gestió sanitària cursada en Universitats i/o Escoles de negoci.
Idiomes:
Coneixement oral i escrit de les dues llengües oficials de Catalunya. Nivell C de català o equivalent.
Altres requisits :

CERQUEM:

Una persona professional de la gestió, amb una clara orientació pel servei públic de qualitat, que es focalitzi en la consecució del propòsit institucional per complir o millorar els resultats assistencials, docents i de recerca i innovació plantejats, fomentant la implicació i el compromís dels professionals i defensant la sostenibilitat de la institució com a eina de creixement i de compromís social i amb capacitat de conduir la transformació de la institució cap als serveis digitals de suport al diagnòstic basats en la imatge per a tot el SISCAT.

Es tractaria d’una persona amb experiència en gestió complexa d’equips de treball d’alt rendiment, vinculada a l’alta tecnologia, i l’aplicació de les TIC al sistema de salut, amb una capacitat de lideratge demostrada i que, en sintonia amb el Consell d’Administració, com a màxim òrgan de govern, sigui capaç de conduir la institució, en els marges de la cultura corporativa, que la faci destacar tant per l’excel·lència de l’atenció sanitària prestada, com per ser un referent d’atracció i desenvolupament de talent professional, i per posicionar-la en el sector, amb la finalitat que sigui reconeguda com un centre referencial en matèria del diagnòstic per la imatge digital i el diagnòstic biomèdic.

ALTRES REQUISITS:

  • Ser persona ciutadana espanyola o de qualsevol dels estats membres de la Unió Europea o dels estats en el quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació de persones treballadores, en els termes que indica la legislació vigent. En el cas de persones estrangeres s’haurà d’acreditar el domini de la llengua oficial.
  • També podran ser admeses les persones ciutadanes de països diferents als que formen part de la Unió Europea, que hauran d'aportar permís de residència i treball, d'acord amb la normativa vigent.
  • Disponibilitat de mobilitat geogràfica.

Aquestes condicions, les de Formació, Experiència i Idiomes hauran de complir-se, com a màxim, dintre de l’últim dia del termini de presentació de la documentació.

ES VALORARÀ:

  • Competències clau avaluades: Lideratge, direcció i desenvolupament d’equips, anàlisi de problemes i presa de decisions, compromís amb el servei públic i l’organització, orientació a resultats i la qualitat, visió estratègica, comunicació persuasió i influència, orientació a la millora continua, orientació a la innovació i flexibilitat i gestió del canvi.
  • Aspectes que la persona candidata consideri que li confereixen una especial idoneïtat, entesa aquesta com aquella miscel·lània de competències personals i professionals, per sobre dels requisits acadèmics, que reuneix una persona candidata i que la fan la més adient d’entre les presentades per a la cobertura del lloc de treball concret.

PROCEDIMENT:

Les persones interessades que compleixin els requisits poden presentar, a l’adreça de correu
electrònic: otd.idi.salut@gencat.cat indicant la referència OTD-01-25 a l’assumpte del correu,
la següent documentació:

  1. Currículum vitae actualitzat en format lliure, on es descrigui la formació i l’experiència professional vinculada al lloc de treball ofert, així com el lideratge de projectes relacionats amb la gestió i d’altres circumstàncies que la persona candidata consideri que la Comissió Avaluadora pot tenir en consideració. El nom de l’arxiu ha d’incloure els cognoms de la persona candidata i el que conté: Cognoms del candidat/a_CV.pdf
  2. Carta de presentació i motivació on s’exposin les raons i inquietuds per presentar la seva candidatura i els motius pels quals considera que podria desenvolupar el rol amb èxit així com una autoavaluació respecte les competències professionals exigides. El nom de l’arxiu ha d’incloure els cognoms de la persona candidata i el que conté: Cognoms del candidat/a_carta.pdf
  3. Breu presentació del model de gestió (màxim 10 transparències) on s’exposin els trets bàsics del model de gestió que es planteja. El nom de l’arxiu ha d’incloure els cognoms de la persona candidata i el que conté: Cognoms del candidat/a_model.pdf.
  4. Titulació requerida completa (anvers i revers en un únic arxiu) El nom de l’arxiu ha d’incloure els cognoms de la persona candidata i el que conté: Cognoms del candidat/a_titolrequerit.pdf.
  5. Acreditació del coneixement de la llengua catalana i castellana (aquesta darrera només en e cas que la persona candidata no tingui la nacionalitat espanyola). El nom de l’arxiu ha d’incloure els cognoms de la persona candidata i el que conté: Cognoms del candidat/a_nivell_català.pdf i Cognoms del candidat/a_nivell_castellà.pdf.
  6. Acreditació altres circumstàncies. El nom de l’arxiu ha d’incloure els cognoms de la persona candidata i el que conté: Cognoms del candidat/a_ALTRES.pdf . S’intentarà aportar en un únic document. De no ser possible es pot afegir ALTRES2, ALTRES3, etc.

El termini per recepció de candidatures finalitza el: 13 de febrer de 2025 a les 23:59 h.

Experiència laboral:
  • Experiència postgraduada mínima de 5 anys en càrrec de direcció de primer o segon nivell d’entitats sanitàries.
  • Experiència en gestió en entitats relacionades amb l’alta tecnologia i les TIC mínima de 5 anys.

ES VALORARÀ:

  • Experiència addicional a la plantejada com a requisit, ja sigui en entitats públiques o privades, i del sector sanitari o altres sectors, relacionada amb la posició de l’oferta.

Dades de contacte

Persona de contacte: Les persones interessades hauran d’enviar el CV i la documentació esmentada per correu electrònic, indicant la referència OTD-01-25.
Correu electrònic: otd.idi.salut@gencat.cat

Ens movem per les persones - Mirem al futur amb una mirada oberta

La Unió  València, 333 baixos - 08009 Barcelona (Barcelona)  Tel. 93 209 36 99
Creu de Sant JordiMemorial Josep trueta Web Mèdic Acreditat. Veure més
informacióDNV - Certificat del Sistema de Qualitat ISO9001Agenda 2030
Data última actualització: 04/02/2025