Durant el darrer any es van produir en alguns centres un nombre d'estades que excedia el màxim anual i per tant això ha comportat problemes en la facturació i en la correcció de les estades facturades perquè no superessin el volum d'estades contractades i en l'aplicació del copagament quan aquestes n'eren tributàries. Es va demanar als centres sociosanitaris que gestionessin la previsió d'activitat a fi que no sobrepassessin el topall anual i el marge d'oscil·lació del 10% mensual que s'ha fixat per aquest any.
Un dels punts que va aixecar més controvèrsia va ser sobre el fet que s'havia passat la desviació permesa en la facturació mensual del 20% al 10%, cosa que podia perjudicar als centres que no arriben a fer tota l'activitat en termes anuals però que algun més tenen un volum d'activitat força superior en termes relatius. A banda, d'aquestes qüestions els assistents també van tenir l'oportunitat de plantejar aspectes de procediment i suggeriments que van ser recollits per estudiar per part dels representants de la Direcció General de Protecció Social.
La cloenda de la jornada va anar a càrrec de Palmira Borràs, directora de l'Àrea Associativa del CSC, qui va considerar que "les dinàmiques de Salut i Afers Socials són diferents i el centre ha de fer una planificació i gestió anual de les estades i no passar-se del topall". També hi va intervenir Josep Fusté, director d'anàlisi econòmica, estudis i prospectiva de La Unió, qui va recordar que les regles que determinen la contractació de l'activitat sociosanitària i específicament del mòdul social i el copagament obliguen a ser molt curosos en “no facturar al Departament de Treball, Afers Socials i Famílies més activitat que la contractada, que és la que està sotmesa a finançament públic".