La Unió va organitzar una sessió tècnica del Forum d'Associats Col·laboradors, aquesta vegada, amb el títol 'Necessito un Programa d'Experiència de Pacient?', realitzada el 3 de juliol de la mà de Lacocomedic -associat col·laborador de La Unió-. L'acte es va centrar en els programes de millora de l'Experiència de Pacient que treballen la millora de processos, la formació de persones i el redisseny d'espais per enfocar les organitzacions a les necessitats i expectatives reals dels pacients.
A la sessió, Xavier Benet i Anna Sant, socis fundadors de Lacocomedic i equip acreditat en Patient Experience pel Beryl Institute i el Center for Excellence in Healthcare Communication de la Cleveland Clinic, van presentar el Programa d'Experiència Pacient. A la seva intervenció, es va posar de manifest que questa eina aporta destacats avantatges, com l'augment de la reputació i de l'índex de recomanació, l'increment d'eficiència dels processos operatius o la millora de la qualitat i seguretat: millora l'adherència als tractaments i disminueixen els errors derivats de la comunicació. A més, van explicar que permet reforçar el treball en equip i la coordinació entre els departaments. D'altra banda, a la seva intervenció, van recalcar que “l'experiència es la combinació d'allò que viu el pacient amb nosaltres i les seves expectatives. El nostre deure és gestionar bé aquestes expectatives”.