D'altra banda, el director de l'Institute for Healthcare Management d'ESADE, Manel Peiró, va considerar que "tot i que disrupció vol dir trencament, en salut, aquest no és total, ja que s'acostuma a no oblidar el que ja hi ha i a anar fent capes. És a dir, a treballar sobre una base i millorar". Finalment, la directora associada del Centre de Governança Pública i directora del programa Partners d'ESADE, Mònica Reig va destacar la importància de la cooperació publicoprivada de cara a la capacitat de donar resposta als reptes de la nostra societat en els diversos àmbits de les polítiques públiques. Col·laboració que es vertebra sobre la base dels pilars de l'Administració, el mercat i la participació ciutadana, i la necessària interacció entre ells. En aquesta newsletter trobareu un resum de les intervencions dels ponents de l'acte, així com les presentacions que van fer. Per ampliar la informació, també podeu llegir la notícia publicada per IM Médico Hospitalario sobre la sessió. |
Aquesta cultura digital és només una part de la transformació digital que hauran d'assolir els centres sanitaris, que, tal com va comentar Óscar Pierre, tindrà com a pilars:
A més, a la seva intervenció va aprofundir en com el Big Data i el Social Business suposaran, també, una revolució per al món sanitari. Sota el seu prisma, el primer, a diferència del Business Inteligent, que analitzava la informació de l'ordinador propi d'una empresa, entitat, organització, etc., analitza la informació de l'ecosistema (pacients, proveïdors, clients, associats, empleats, etc.); una informació molt àmplia i poc estructurada. Respecte al Social Business i va afegir que "és una plataforma que permet que l'ecosistema social de les empreses dialogui, no només parlen les persones, sino que també ho fan les coses, els robots, les màquines, etc.". Aquestes eines contribuiran a transformar el model de negoci i la comunicació, que haurà de ser omnidireccional i col·laborativa.
“Hem de garantir la seguretat i la confidencialitat.” En aquest sentit, Pierre va considera necessari desenvolupar “aplicacions pròpies, com Social Business, que permetin als metges i als pacients tenir el control de les seves dades”, perquè els serveis habituals de missatgeria instantània no garanteixen aquesta privadesa.
Segons va explicar, dins d'aquesta cultura digital, les xarxes socials i l'ús del mòbil jugaran un paper especialment rellevant perquè Internet és el medi preferencial dels ususaris a l'hora de fer consultes sobre salut, com ho constata el fet que "el 65% dels pacients utilitzen Internet i el 79% dels internautes cerquen informació sobre salut a través del mòbil".
Finalment, Óscar Pierre va donar a conèixer els detalls de dos processos exitosos de digitalització:
Per a més informació, podeu consultar la presentació que va fer Óscar Pierre:
El soci director de Bionexo, Julio Villalobos, va ser l'encarregat de conduir la presentació de les diferents experiències d'innovació disruptiva en la salut. En el seu discurs, va destacar la importància del sector salut per la seva pròpia naturalesa i també com a important motor econòmic. En aquest marc, va explicar que "el creixement econòmic té com un dels seus factors principals l'evolució de les tecnologies i de les 12 tecnologies disruptives existents, 8 tenen repercusió en l'àmbit de la sanitat".
Les experiències que es van presentar van ser:
Per ampliar informació, podeu consultar les presentacions que van fer els ponents: