El Consell Tècnic Assessor de Comunicació de La Unió va organitzar, el 21 de març, la sessió "L'aproximació i la gestió en la percepció de l'entorn comunitari" a la seu de CaixaForum de Barcelona. En la sessió es van analitzar les tendències en aquesta línia de treball a partir de les experiències de diverses entitats que desenvolupen la seva activitat en l'àmbit sanitari i altres que ho fan des de la provisió de béns i serveis per a aquest àmbit. L'acte va comptar amb la participació de Jordi Graells, coordinador de continguts i innovació a la Direcció General d'Atenció Ciutadana i Difusió de la Generalitat de Catalunya; Antonio Fuertes, responsable de reputació corporativa a Gas Natural; Carmen Lara, del departament de comunicació de Bayer; Marta Corderas, cap de la unitat de relacions institucionals i imatge corporativa de l'Hospital Universitari de Bellvitge, i Joan Grané, gerent de l'Hospital de Campdevànol. |
Podeu accedir a la presentació de Jordi Graells, coordinador de continguts i innovació a la Direcció General d'Atenció Ciutadana i Difusió de Generalitat de Catalunya.
Podeu consultar la presentació d'Antonio Fuertes, responsable de reputació corporativa a Gas Natural.
Podeu accedir a la presentació de Carmen Lara, del Departament de comunicació de Bayer.
Com a mapa de públics, Marta Corderas va identificar públics interns (professionals sanitaris i no sanitaris, voluntaris, directors, etc.) i externs (malalts i familiars, institucions, proveïdors, mitjans de comunicació, etc.). Per donar resposta a aquests públics, va explicar que l'Hospital s'organitza en diverses àrees, com la Unitat de Relacions Institucionals, Protocol i Imatge Corporativa de l'Hospital -constituïda per telefonistes, hostesses i una part de comunicació i audiovisuals-. Aquest equip multidisciplinar té l'objectiu d'oferir un servei de comunicació global. En aquest sentit, va explicar que es va dur a terme un projecte de reunificació dels equips d'hostesses i telefonistes per a millorar les relacions internes, externes i la imatge de l'Hospital.
També es va referir a les relacions institucionals que es duen a terme i que engloben des de congressos, cursos, taules rodones, fins a exposicions d'art, campanyes, actuacions de protocol, etc.
Pel que fa a la imatge corporativa de l'Hospital Universitari de Bellvitge, Corderas es va centrar en l'Àrea de Comunicació i Audiovisuals. Sobre aquesta última va explicar que és l'equip de suport als professionals en fotografia, vídeo, disseny escrit, etc., a més de la responsable de l'edició de tots els documents impresos, papereria i programes, entre altres coses. Amb relació a l'Àrea de Comunicació, la va dividir en una àrea interna (dedicada a intranet, TV de circuit tancat, etc.) i una externa (relació amb els mitjans de comunicació, gestió de la web, etc.).
Finalment, va afegir que una altra branca de RSC desenvolupada per l'Hospital és la Cooperació Sanitària Internacional, la finalitat de la qual és ser proactiu en la col·laboració dels professionals sanitaris i no sanitaris en l'acció social i humanitària.
Podeu accedir a la presentació de Marta Corderas, cap de la unitat de relacions institucionals i imatge corporativa de l'Hospital Universitari de Bellvitge.
Podeu accedir a la presentació de Joan Grané, gerent de l'Hospital de Campdevànol.