El Consell Tècnic Assessor de Comunicació i RSC de La Unió va organitzar una jornada sobre el Baròmetre Sanitari de Catalunya. L'objectiu de la sessió, que es va realitzar el passat dia 10, va ser donar a conèixer el Baròmetre, eina que recull l'opinió i valoració de l'assistència sanitària, tant pública com privada, i el coneixement que la ciutadania té envers els principals actors del sistema de salut i de les accions endegades per les administracions públiques competents en aquest àmbit. Hortènsia Aguado, coordinadora de la Unitat de Qualitat de la Divisió d'Atenció al Ciutadà i l'Àrea de Serveis i Qualitat del CatSalut, va ser l'encarregada de presentar el Baròmetre Sanitari de Catalunya. L'acte va comptar amb la participació de 50 professionals del sector sanitari, majoritàriament, responsables d'Atenció a l'Usuari i Comunicació, i gerents de les entitats associades a La Unió. En la presentació de l'acte, Helena Ris, directora general de La Unió, va destacar la importància de conèixer la percepció que els ciutadans tenen del sistema sanitari català per tal de millorar-lo. |
Segons va explicar la representant del CatSalut, malgrat que a Catalunya hi ha altres instruments que permeten valorar l'àmbit sanitari –l'Enquesta de Salut (ESCA) i el Pla d'Enquestes de Satisfacció d'Assegurats (PLAENSA)–, el Baròmetre és necessari perquè té uns objectius diferents, principalment, conèixer l'opinió dels ciutadans.
Aguado va especificar que la intenció del Baròmetre és saber l'opinió i valoració dels ciutadans residents a Catalunya sobre els següents aspectes:
L'experta en atenció al ciutadà, serveis i qualitat va voler deixar clar que és molt important la manera com es realitzen les preguntes, ja que això pot influir en la resposta, i va especificar que hi ha diferències molt importants en els resultats de l'enquesta en funció del territori en el qual s'ha preguntat.
Hortènsia Aguado va posar de manifest que les últimes dades del Baròmetre indiquen que la majoria de ciutadans opina que s'està mantenint la qualitat de l'assistència sanitària a Catalunya i que és bona. A més, va ressaltar que la nota mitjana de valoració (6'89) és superior al baròmetre que es realitza a nivell espanyol. En la sessió també es van destacar altres aspectes rellevants recollits al Baròmetre, com el fet que l'Atenció Primària va ser, per primera vegada, en l'última enquesta, el servei més ben valorat, o que en 8 de cada 10 casos l'últim centre mèdic que havien utilitzat els enquestats era de titularitat pública.
Per conèixer informació més detallada, podeu descarregar-vos la presentació que va realitzar Hortènsia Aguado o ampliar la informació del Baròmetre Sanitari de Catalunya al web del CatSalut.