Joan Batlle, director d'Operacions de BIONEXO IBÉRICA, S.A., va fer la presentació de la solució que té presència internacional a més de 1.200 institucions sanitàries d'Europa i Amèrica Llatina i que aplega més de 18.000 proveïdors. Així mateix, va explicar que aquesta eina és molt útil en un moment d'evolució d'una economia tradicional a una economia de market place. Segons va dir, els principals avantatges d'aquesta situació són els següents: que el mercat electrònic vincula automàticament compradors i venedors, disminueix els costos associats a les activitats de compra i venda i simplifica els processos interns de compres, es disposa d'informació més clara i l'accés és permanent i global gràcies a Internet.
Batlle va remarcar els principals avantatges de fer servir la plataforma de compres de Bionexo:
Per acabar, Joan Batlle va destacar que la plataforma Bionexo no compra, no negocia i no ensenya a comprar però sí que contribueix a tenir millors resultats amb la compra.
Podeu descarregar la presentació de Joan Batlle:
Carles Vidiella, responsable d'Administració a Germanes Hospitalàries-Benito Menni CASM, va exposar l'experiència del centre en la implementació de la solució de BIONEXO. En les seves paraules, aquesta solució respon a un objectiu estratègic de l'entitat com és promoure una gestió eficient a través d'instruments i mètodes de planificació. A més, va afegir que la implicació de la direcció ha estat clau en aquest procés.
Tal com va exposar, els objectius operatius que es perseguien eren: separar la gestió logística de la gestió de compres, l'optimització en els paràmetres de la gestió de compres i millorar-ne els processos. Així mateix, va clarificar que els punts de compra de l'hospital són el magatzem general i la farmàcia, en la qual s'utilitza la plataforma de BIONEXO, i els serveis generals, la informàtica i l'administració (serveis).
Carles Vidiella va destacar com a principals resultats de l'ús de la plataforma:
Podeu descarregar la presentació de Carles Vidiella:
A continuació, Conxita Molina, cap de Compres i Logística d'Althaia, Xarxa Universitària Assistencial de Manresa, va explicar l'experiència de la seva entitat amb l'ús de la plataforma de compres de Bionexo. Molina va destacar que la implementació de la plataforma va coincidir amb un nou enfocament estratègic del departament de compres. En aquest nou marc, va donar a conèixer les raons per les quals l'entitat es va decantar per aquest tipus de solució: per aprofundir en un coneixement més gran del mercat, per minimitzar processos administratius amb poc valor afegir, per garantir un procés de lliure concurrència i per coherència amb les polítiques de transparència de l'organització.
Pel que fa a l'experiència d'implementació, va remarcar que no va ser traumàtica, que va ser imprescindible el recolzament de la direcció i que va comptar amb el suport de l'equip de compres. Molina va afegir que les principals resistències van sorgir dels proveïdors.
Segons va exposar, els principals canvis que s'han produït a l'entitat són:
Podeu descarregar la presentació de Conxita Molina: