Usem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i mostrar-li publicitat relacionada amb les seves preferències per mitjà del anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Per obtenir més informació aquí. X
2013

L’hospital com a banc de proves de les empreses d’e-Health. Aliança estratègica público-privada.

L’element clau de la gestió de les cures infermeres especialitzades que reben els pacients és garantir que siguin segures i de qualitat. Els errors de medicació constitueixen una amenaça important per a la seguretat del pacient. Quan hi ha esdeveniments adversos relacionats amb els fàrmacs a l’entorn hospitalari, s’observa un augment de l' estada mitjana i del cost del sistema de salut. Per aquest motiu, l’any 2013 es va signar un conveni de col•laboració entre el Consorci Hospitalari de Vic (CHV) i l’empresa ISERN Medical Telecom per al desenvolupament de software per a l’ús dels professionals sanitaris per reduir errors de medicació, facilitar el registre de variables clíniques a peu de llit i augmentar el temps d’interacció amb els pacients. L’objectiu del conveni era que l’hospital aportés coneixement i ISERN aportés tecnologia aconseguint un benefici mutu d’aquesta aliança. El resultat és el dispositiu Alexia que s’ha implantat a hospitalització i que es preveu es pugui estendre a altres àmbits de l’hospital.
ObjectiusResultats assistencials/Efectivitat de la pràctica, Qualitat, Seguretat del pacient, I+D, Accés a la tecnologia i TIC
TerritoriIntercomarcal / Intracomarcal
Unitats, serveis o departaments ImplicatsAtenció especialitzada, Investigació, recerca, innovació, Tecnologies informació i comunicació
FortalesesAspectes que han funcionat bé són: • Visibilitat en termes de seguretat per part de pacients i professionals • Millorar la cultura de seguretat del CHV • Augment del temps al costat del pacient • Possibilitat de comunicació àgil entre professionals • Oportunitat de formació en TICs La col•laboració entre empresa i Hospital és satisfactòria i imprescindible per avançar. L’hospital aporta coneixement especialitzat i ISERN la tecnologia necessària. La col•laboració dels professionals que utilitzen l’eina serveix per detectar i corregir errors, pels suggeriments de millora i fer més útil l'eina.
LimitacionsEn general, els usuaris de l'eina la valoren positivament i estan satisfets amb els resultats del projecte però esmenten alguns punts de millora, tant tecnològica, com d’integració dels diferents programes que comprenen el Sistema d’Informació Hospitalari (SIH). Els aspectes a millorar per ambdues parts són: • Dificultats tecnològiques (lectura codi de barres, connexió wi-fi ) • Possibilitat de fer tots els registres al costat del pacient. • Minimitzar l’impacte en el temps d’administració fàrmacs. • Dificultats de lectura del braçalet identificatiu (caldrien braçalets RFID).

OBSERVATORI
D'ALIANCES ESTRATÈGIQUES


logo launio

València, 333
08009 Barcelona (Barcelona)
Tel 93 209 26 99
uch.cat